بزرگان در گشایش نمایشگاه فرناز رضایی در گالری مژده/ عکس‌ها

سید محمد احصایی و محمود دولت‌آبادی بزرگان هنرهای تجسمی و ادبیات و نیز چهره‌های هنری مانند حمیدرضا شفیعی ( مدیر رنگ وستا ) ، سهراب هادی و... در آیین افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

ایران آرت: نمایشگاه انفرادی فرناز رضایی با عنوان «انتزاع مسطور» عصر جمعه ۲۷ بهمن در گالری مژده افتتاح شد.

سید محمد احصایی و محمود دولت‌آبادی بزرگان هنرهای تجسمی و ادبیات و نیز چهره‌های هنری مانند حمیدرضا شفیعی، سهراب هادی و... در آیین افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

فرناز رضایی متولد ۱۳۶۴ زنجان است. او‌ تحصیلات خود را در رشتهٔ گرافیک گذرانده و تاکنون در هفت نمایشگاه گروهی، دو سالانه و آرت‌فر استانبول شرکت کرده است. 

فرناز رضایی با رویکردی انتزاعی به پیوند میان خطوط کهن و رنگ می‌پردازد و این تجربه را با بستر طبیعت درمی‌آمیزد. 

متن زیر در استیتمنت نمایشگاه انتشار یافته است:"

مجموعۀ انتزاع مسطور بر اساس پیوند خطوط کهن و ترکیبِ رنگ در بستری انتزاعی با برداشتن و نزدیک کردن مرز رنگ ها شکل گرفته است. خط های نخستین به نوعی اندیشه نگار بودند و با گذر زمان و رفتن به سوی آوانگاری و الفبایی شدن توانستند به ثبت بهتر زبان در بستر نوشتار از طریق خط کمک کنند.

گفتنی است ایران و بسیاری از کشورهای خاورمیانه، سابقۀ طولانی در زمینۀ خط، ابداع و تغییرِ شکل آن دارند. در مجموعۀ فرناز رضایی نیز، خطوط کهن با درهم آمیختگی نشانی از امتزاج معنا و انتزاع آن دارند، گویی زبان در بیان شفاهی خود دارای نحوی متفاوت از بیان نوشتاری است و بیان نوشتاری برای ابداع فرم های زیبایی شناختی مستلزم تغییر در نحو رنگ ها، خطوط و ترکیب هاست.

آمیختنِ خط و نقاشی در مجموعۀ انتزاع مسطور، نشانی از پیوند ناگسستنی این دو دارد: نخستین خطوط برای بیان اندیشه از شکل ها و نقش آنها بهره می جستند و در این مجموعه نیز، بیان اندیشه با بستر خط به سوی گونه ای انتزاع حرکت کرده که ناشی از کشف روابط پیچیدۀ انتزاعی در صحنۀ واقعی و بستر طبیعت است."

انتزاع مسطور فرناز رضایی تا هشتم اسفند در گالری مژده به تماشاست.

عکس‌های سیامک زمردی مطلق از این نمایشگاه را ببینید.

کد خبر: 71636
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71636
محمد احصایی سید محمد احصایی گالری مژده محمود دولت آبادی سهراب هادی سیامک زمردی مطلق حمیدرضا شفیعی فرناز رضایی
سایر گزارش های تصویری