کد خبر: 71497 A

حراجی ساتبیز| فردی مرکوری| پیکاسو

حراجی ساتبیز در سال ۲۰۲۳ چقدر فروخت؟/ رکورد پیکاسو و فردی مرکوری

حراجی ساتبیز در سال ۲۰۲۳ چقدر فروخت؟/ رکورد پیکاسو و فردی مرکوری

رئیس جهانی خانه حراج ساتبیز گفت که فروش سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از «مجموعه‌های خارق‌العاده» که در طول سال به حراج گذاشته شدند، افزایش یافت.

ایران آرت: خانه حراج ساتبیز سال گذشته با رکوردی نزدیک به ۸ میلیارد دلار فروش آثار هنری، کلکسیونی دیگر از جمله شاهکار ۱۳۹ میلیون دلاری پابلو پیکاسو را به فروش رساند.

به گزارش ایسنا، این خانه حراج که ۲۸۰ سال پیش در لندن تأسیس شد و اکنون دفتر مرکزی آن در نیویورک است، فروش مجموعاً به ارزش ۷.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد که تقریبا به اندازه رکورد ۸ میلیارد دلاری است که در سال ۲۰۲۲ به دست آمده و ۴۰٪ بالاتر از سطح قبل از همه گیری در سال ۲۰۱۹ است.

همه‌گیری کووید-۱۹ همه خانه‌های حراج را تقویت کرد، زیرا منجر به تمرکز ثروت در بین ثروتمندان شد و از آنجایی که آنها نمی‌توانستند در دنیای واقعی پول خرج کنند به جمع‌آوری و حراج‌های آنلاین روی آوردند.

«بروک لمپلی» رئیس جهانی خانه حراج ساتبیز گفت که فروش سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از «مجموعه‌های خارق‌العاده» که در طول سال به حراج گذاشته شدند، افزایش یافت.

این مجموعه شامل مجموعه «امیلی فیشر لاندو» یکی از بزرگترین کلکسیونرهای هنری قرن بیستم بود که در مارس ۲۰۲۳ درگذشت. فروش مجموعه او در نوامبر ۲۰۲۳ به قیمت ۴۲۴.۷ میلیون دلار رسید و آن را به با ارزش‌ترین مجموعه اختصاص داده شده به یک کلکسیونر زن تبدیل کرد. همچنین تابلوی نقاشی شاهکار «زنی با ساعت» اثر پیکاسو که متعلق به او نیز بود به قیمت ۱۳۹ میلیون دلار فروخته شد. «زنی با ساعت» اکنون دومین اثر گران‌قیمت «پیکاسو» محسوب می‌شود. یک نقاشی که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۷۹ میلیون دلار فروخته شد، رکورددار گران‌ترین اثر هنری فروخته‌شده این هنرمند را در اختیار دارد.

پیکاسو

به گزارش گاردین، همچنین اقلامی که زمانی متعلق به «فردی مرکوری» بود نیز در مجموع ۳۹.۹ میلیون پوند فروخته شد که بسیار بیشتر از ۷.۶ تا ۱۱.۳ میلیون پوند تخمین زده شده توسط ساتبیز است و آن را به بالاترین میزان فروش برای افراد مشهور تبدیل می کند. ساتبیز در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ بیش از ۳۰ هزار شی که «فردی مرکوری» خواننده معروف به دوست دیرینه خود «مری آستین» هدیه کرده بود را به فروش گذاشت.

یکی از کوچکترین اقلام این مجموعه، شانه تیفانی و کام است که توسط مرکوری برای شانه کردن سبیل‌های معروفش استفاده می شود و به قیمت بیش از ۱۵۲ هزار و ۴۰۰ پوند فروخته شد که بیش از ۲۵۰ برابر برآورد اولیه آن بود. یک کیف دوشی لکه دار آدیداس که متعلق به این خواننده بود نیز به قیمت ۱۰ هزار و ۸۰۰ پوند فروخته شد که بسیار بیشتر از تخمین ۱۵۰ پوندی آن بود.

پیکاسو ساتبیز حراجی ساتبیز فردی مرکوری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین