کد خبر: 71143 A

حمید رضا دربهشتی | حمید رضا بهشتی| world Art Dubai

حمید رضا دربهشتی؛ هنر از سرمایه گذاری مطمئن تا ویترین خاورمیانه/ یک پیشنهاد

حمید رضا دربهشتی؛ هنر از سرمایه گذاری مطمئن تا ویترین خاورمیانه/ یک پیشنهاد

حمید رضا دربهشتی، Hamidreza Darbeheshti که در شش سال اخیر نماینده بخش ایران در word Art Dubai است به موازات از هنر به عنوان کالای نهایی سرمایه ای می گوید و از تاثیر شگرف آن به زندگی ماشینی امروز

ایران آرت: حمید رضا دربهشتی، Hamidreza Darbeheshti که در شش سال اخیر نماینده بخش ایران در  word Art Dubai  است می گوید: " امارات از دبی تا ابوظبی و شارجه به فضای پرشور هنرهای تجسمی بدل شده است و در نمایی لانگ شات ، سراسر خاورمیانه به یک گالری بزرگ بدل شده اند که به روی هنر سراسر دنیا آغوش گشوده است؛ شاهد مثال آرت ابوظبی Abu Dhabi Art ۲۰۲۳ که چندی پیش با حضور عالیجناب شیخ خالد بن محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد محترم ابوظبی برگزار شد تا نشان دهد پایتخت امارات تا چه اندازه ای برای توسعه هنر اهمیت قائل است؛ این رویداد پذیرای ۹۰ گالری از ۳۱ کشور دنیا بود: از برزیل و آمریکای جنوبی تا هنگ کنگ و شرق دور."

حمید رضا دربهشتی، Hamidreza Darbeheshti

حمید رضا دربهشتی ( بهشتی ) می افزاید :"همین تغییر نگاه عمیق امارات به موضوع هنر در ۵۲ سالگی اش سبب شده معتبرترین گالری های اروپا و آمریکا شعبات خود را اینجا دایر کنند یا به کل به اینجا نقل مکان کنند.

در همین مسیر عربستان ، قطر و البته عمان با سرعت پیش می آیند و گاه با هم همکاری می کنند؛ نمونه شاخص آن حضور گران ترین نقاشی دنیا در لوور ابوظبی است. تابلوی نقاشی سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار که سال ۲۰۱۷ شاهزاده بدر بن عبدالله، وزیر فرهنگ عربستان از حراجی کریستیز نیویورک خریداری کرد و در لوور ابوظبی Louvre Abu Dhabi به نمایش گذاشت."

حمید رضا دربهشتی، Hamidreza Darbeheshti

دربهشتی یادآور شد: " تمرکز دنیای سرمایه داری آینده نگر به روی هنر روی دیگر این سکه است؛ هنر را کالای نهایی سرمایه ای می دانند زیرا هرگز نمودارهای بازارش رو به پایین نبوده و کالایش منحصر به فرد است و روزی عرضه در آن به پایان می رسد در حالی که تقاضا در آن همیشگی ست.

اینکه بانک ها، هلدینگ های چند ملیتی نفتی و پتروشیمی تا کارخانه های اتومبیل سازی و صنایع پر سود طلا، جواهر، مد و فشن روی آثار هنری متمرکز شده اند گویای این واقعیت روز دنیای تجارت است.

ماه گذشته هنگامی که کوکاکولا تبلیغ تازه خود را معطوف به دنیای نخبگان هنر کرد و نوشابه کوکاکولا را در دستان چندین شاهکار نقاشی در یک گالری موزه دست به دست کرد ، دنیا انگشت به دهان شد! کوکاکولا هم همچنان تبلیغ می کند و چندین میلیون دلار هزینه تبلیغ اش می کند تا در دنیای هنر و به خصوص هنرهای تجسمی متمایز و متفاوت جلوه کند.

حضور اعمار EMAAR در بلوار کرسنت شیخ محمد بن زاید و حمایت از تاسیس گالری های هنری نشان داد صنعت ساختمان سازی خاورمیانه هم مانند نیویورک این عرصه را جدی گرفته اند."

حمید رضا دربهشتی( بهشتی ) معتقد است :" صد البته غیر از سویه سرمایه ای، هنر رویکرد درمان گری دارد و نیاز روحی بشر امروزی ماشین زده است، جامعه امروز بیش از همیشه به سلامت روح و روان نیاز دارد و حضور صدها گالری در امارات و صدها رویداد روزانه هنری فرصتی ست برای نفس تازه کردن در این دنیای استرس زا و پرفشار.

توجه به هنر از سوی دنیای سرمایه نوعی انجام مسئولیت اجتماعی ست که دولت ها با معافیت های مالیاتی و مشوق های بزرگ در جهت گسترش آن می کوشند."

حمید رضا دربهشتی، Hamidreza Darbeheshti

مسئول بخش ایران در رویداد بین المللی wrold Art Dubai پیشنهاد داد :" به نظر می رسد با توجه به مولفه های اشاره شده ضروری ست مشاغلی که با زندگی روزمره مردم سر و کار دارند مانند رستوران ها، تولید کنندگان محصولات Home ، کالاهای مصرفی و ... به این جریان نوین بپیوندند که البته نیاز است برای سودآور بودن این فرآیند با نهادهای هنری متخصص مشورت کنند."

امارات متحده عربی EMAAR حمید رضا دربهشتی حمیدرضا بهشتی World Art Dubai Abu Dhabi Art
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین