گالری خط سوم The Third Line با فرهاد مشیری در آرت ابوظبی 2023

گالری خط سوم The Tird Line با نقاشی های جدید فرهاد مشیری Farhad Moshiri در آرت ابوظبی 2023 شرکت داشت.

ایران آرت : گالری خط سوم The Tird Line با نقاشی های جدید فرهاد مشیری Farhad Moshiri در آرت ابوظبی 2023 شرکت داشت.

سری بسیار معروف کوزه های فرهاد مشیری، که همگی رنگ آبی خاصی با نوشته هایی جذاب را بازتاب می دادند فضای متفاوت برای این گالری پدید آورده بودند.

این کوزه ها، کاوش مستمر مشیری در سفال‌های ایرانی باستان و زیبایی‌شناسی معاصر را دنبال می کند. 

هنر مشیری این است که در اشکال کلاسیک، سفال‌های ایران باستان را با رنگ‌های معاصر در هم می‌آمیزد، که در بوم‌های بزرگ با کتیبه‌های ایرانی بسیار برانگیزاننده و معنا آفرین جلوه می کنند.

این نقاشی‌های کوزه‌ای یکی از مجموعه های پرطرفدار و قدیمی فرهاد مشیری است و نشان‌دهنده تمایل او برای ارتباط مجدد با ریشه‌های ایرانی‌اش پس از ترک کشور در پانزده سالگی است. 

رسانه مورد علاقه مشیری رنگ روغن روی بوم است و چالش به تصویر کشیدن کوزه های سه بعدی روی سطح صاف را هیجان انگیزتر از کار با خاک رس می داند.

 این انتخاب نشان دهنده عبور از روش های مرسوم است و بر علاقه او به بوم به عنوان فضایی پویا برای کاوش هنری تأکید می کند. پالت رنگی این هنرمند که به ویژه با تمایل شدید به رنگ‌های آبی مشخص می‌شود، تکمیل کننده اشکال ظروف است که از سفال‌های ایرانی قرن سیزدهم طراحی شده است. بافت بوم تقلید از لعاب یخ ترک خورده است که نشان دهنده قدردانی مشیری از ظروف سنگی بدون لعاب است. این بافت که یادآور خشت کار نشده و شکل سرامیک های باستانی ایران است، ادای احترام به سنت هنری سرزمین مادری خود است. 

گالری خط سوم The Third Line که در سال 2005 تأسیس شد، یک گالری مستقر در السرکال اونیو دبی است که هنرمندان معاصر را در سطح محلی، منطقه ای و بین المللی ارائه می دهد.

کد خبر: 71062
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71062
فرهاد مشیری آرت ابوظبی گالری خط سوم دبی آرت ابوظبی 2023 آرت ابوظبی Abu Dhabi Art 2023 گالری خط سوم The Third Line Third Line Gallery
سایر گزارش های تصویری