کد خبر: 71025 A

بنکسی| نقاشی بنکسی

بنکسی لو رفت/ شکایت از نقاش جنجالی

بنکسی لو رفت/ شکایت از نقاش جنجالی

فاش شدن هویت بنکسی، هنرمند خیابانی ناشناس، او را در معرض خطر شکایت در دادگاه قرار می‌دهد.

ایران آرت: یک مصاحبه قدیمی با «بنکسی» که در آن، این هنرمند خیابانی ناشناس، نام کوچکش را فاش می‌کند، کشف شد.

به گزارش گاردین، ضبط این مصاحبه به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد و شامل گفت‌وگویی است که در آن خبرنگار بی‌بی‌سی از بنکسی می‌پرسد آیا نام واقعی او «رابرت بنکس» است یا خیر و این هنرمند پاسخ می‌دهد که نامش «رابی» است.

گمانه‌زنی‌ها در مورد هویت واقعی این هنرمند خیابانی که آثارش در حراجی‌های گوناگون ده‌ها میلیون به فروش رفته و حاوی هنر اعتراضی است، مدت‌ها است که مطرح است.

اشخاص بسیاری تاکنون در مظان این احتمال قرار گرفته‌اند که با هویت ناشناس هنرمندی به نام «بنکسی» فعالیت می‌کنند، اما تاکنون پرده از این راز برداشته نشده است.

در سال ۲۰۰۸، دیلی میل در گزارشی مدعی شد که بنکسی شخصی به نام رابین کانینگهام است، اما این هنرمند چنین ادعایی را رد کرد. 

اکنون با پیدا شدن مصاحبه‌ای قدیمی، اگر نام و هویت این هنرمند خیابانی مشخص شود، او در معرض تهدید شکایت در دادگاه قرار خواهد گرفت.

بنکسی از طرف شرکتی مورد شکایت قرار گرفته است که ادعا می‌کند با یک پست اینستاگرامی در سال ۲۰۲۲ با محتوای «هشدار به دزدان فروشگاه» به شهرت آن‌ها آسیب رسانده است.

اثر بنکسی

مصاحبه کشف‌شده به‌عنوان یکی از اولین گفت‌وگوهای رادیویی با این هنرمند خیابانی قابل توجه است که در آن زمان در ۲۰ سالگی به سر می‌برد. او اکنون پس از گذشت سال‌ها به شهرتش افزوده اما با اتهام‌هایی از جمله خرابکاری و به هم ریختن چهره شهرها مواجه است.

بنکسی اتهام‌هایی را که به او وارد است رد کرده و تاکید کرده است: «من بابت کارهایم عذرخواهی نمی‌کنم. هنر من راهی سریع‌تر برای بیان نظرم است.»

آثار بنکسی، طی سال‌ها طرفداران سرشناس بسیاری پیدا کرده و بسیاری از بازیگران، ورزشکاران، موزیسین‌ها و هنرمندان معروف آثار او را می‌خرند.

بیشتر آثار بنکسی در انتقاد از مسائل جهانی مانند تروریسم، مسائل سیاسی و سرمایه‌داری است. بنکسی که به مناطق درگیر جنگ نیز سفر کرده، یک رشته نقاشی را روی دیوار هشت متری حائل در کرانه غربی رود اردن کشیده است.

این هنرمند دیوارنگاری، حضورش در اوکراین را نیز با انتشار تصویری از اثر هنری جدیدی روی ساختمانی تخریب‌شده تایید کرده است.

در جریان حمله روسیه به اوکراین، بنکسی تصاویری از جدیدترین اثرش را منتشر کرد که با افشانه روی دیوار ساختمانی که در جنگ ویران شده در برودیانکا واقع در ۵۶ کیلومتری کی‌یف نقاشی کرده است.

بنکسی نقاشی خیابانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین