کد خبر: 70964 A

Riyadh street art festival |جشنواره Rsh ریاض | دینا امین

فردا آغاز جشنواره هنر خیابانی ریاض/ Rsh با ۳۰ هنرمند

فردا آغاز جشنواره هنر خیابانی ریاض/ Rsh با ۳۰ هنرمند

جشنواره Rsh ریاض با ترکیبی از هنرمندان خیابانی، موزیسین ها و برنامه های متنوع از سراسر منطقه و جهان در ریاض بر پا می شود. Riyadh street art festival

ایران آرت : فردا جشنواره هنر خیابانی ریاض با عنوان Rsh به ابتکار اداره هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ عربستان سعودی آغاز می‌شود.

رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayMe خبر داد این رویداد خیابانی Riyadh street art festival  با حضور هنرمندان گرافیتی ، دیگر گونه های هنری  سخنرانان، نوازندگان و خلاقان از سراسر منطقه و جهان در ریاض برپا می شود.

نام این جشنواره از کلمه عربی «اسپری» spray گرفته شده است و از 15 نوامبر تا 6 دسامبر با تمرکز بر دیدگاه های جهانی، سرگرمی و تبادل فرهنگی برگزار خواهد شد.

این درحالی است که رویدادهای متنوع هنری دیگری نیز هر روز در جای جای عربستان برپا می شود.

دینا امین، Dina Amin مدیر عامل اداره هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ عربستان گفت: «جشنواره چیزی بیش از یک جشن است - این یک بستر پویا برای تبادل هنری است. از طریق این رویداد، هدف ما تجلیل از قدرت دگرگون‌کننده هنر خیابانی، فراتر رفتن از مرزها و ایجاد پیوندهای بین شیوه‌های هنری متنوع است و در عین حال جوامع در تمام سنین را از طریق طیف گسترده‌ای از برنامه‌های جشنواره درگیر می‌کنیم. ما امیدواریم که جشنواره (دوم) Rsh پایه ای قوی برای حمایت از تبادل فرهنگی در جوامع خلاق دور و نزدیک ایجاد کند. یک ساختمان خالی در منطقه المغریزات ریاض Riyadh’s Al-Mughrizat با آثار هنری متحول خواهد شد و میزبان بیش از 50 خلاق محلی، منطقه ای و بین المللی خواهد بود. این جشنواره شامل 30 هنرمند از جهان عرب و فراتر از آن خواهد بود که تاریخ هنر خیابانی را بررسی خواهند کرد.

سیدار لویسون، Cedar Lewisohn هنرمند و نویسنده مقیم لندن، و بسمه فلمبان،London based هنرمند و طراح گرافیک سعودی، یک برنامه جذاب را طراحی کرده اند که شامل سخنرانی‌ها، کارگاه‌های خلاقانه، و فعالیت‌های فراگیر، از اجراهای رقص و فیلم تا نمایش پاپ آپ، لباس های خیابانی و جلسات اسکیت بورد را شامل می شود.

هدف این جشنواره برجسته کردن طیف وسیعی از شیوه‌های هنر معاصر با استفاده از هنر خیابانی، رسانه‌ای که زمانی در منطقه سرکوب شده بود، است.

این رویدادها امیدوار است که جامعه هنری را توانمند کند و فضاهایی را برای هنرمندان فراهم کند تا آثار خود را نشان دهند و همچنین به عموم مردم در مورد اشکال جایگزین خلاقیت آموزش دهند.

Riyadh street art festival جشنواره هنر خیابانی ریاض

اکتبر گذشته، کمیسیون هنرهای تجسمی عربستان میزبان Shift22، یک ابتکار هنر خیابانی بود که در آن دیوارهای بیمارستان متروک عرقه به بوم نقاشی برای هنرمندان منطقه ای و بین المللی تبدیل شد.

در این جشنواره آثار سفارشی و موجود از بیش از 30 هنرمند گرافیتی سعودی و بین‌المللی با تمرکز بر نقاشی‌های دیواری، نصب‌های صوتی و تصویری، و مجسمه‌های غیرمتعارف ساخته شده با تغییر کاربری مواد دور ریخته شده بیمارستان به نمایش گذاشته شد.

جشنواره امسال با نشان دادن تمایل وزارتخانه برای ارتقای تبادل فرهنگی در سطح محلی و جهانی تحت اهداف استراتژیک چشم انداز عربستان سعودی 2030 به این روش ادامه می دهد.

عربستان سعودی جشنواره هنر خیابانی در ریاض Rsh ریاض Riyadh Street art festival
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین