کد خبر: 70956 A

شیخه حور القاسمی Hoor Al Qasimi| بنیاد هنر شارجه Sharjah Art Foundation,

شیخه حور القاسمی Hoor Al Qasimi و نمایش دو هنرمند زن لوباینا هیمید و ماگدا استوارسکا در بنیاد هنر شارجه

شیخه حور القاسمی Hoor Al Qasimi و نمایش دو هنرمند زن لوباینا هیمید و ماگدا استوارسکا در بنیاد هنر شارجه

شیخه حور القاسمی درباره نمایشگاه Plaited Time / Deep Water که هم اکنون در میدان زیبا و بکر المریجه، مرکز بنیاد شارجه Sharjah Art Foundation در حال برگزاری است، متنی منتشر کرده است.

ایران آرتشیخه حور القاسمی، Hoor Al Qasimi, مدیر بنیاد هنری شارجه، متنی را در کاتالوگ نمایشگاه درباره نمایشگاه لوباینا هیمید و ماگدا استوارسکا Lubaina Himid and Magda Stawarska با عنوان «زمان پهن / آب عمیق» که در حال برگزاری است، منتشر کرده است.

متن شیخه حور القاسمی در ادامه به صورت کامل ارائه می شود:

"همانند بسیاری از هنرمندانی که با آنها کار می کنیم، تعامل بنیاد هنر شارجه با لوبینا هیمید و عملکرد او قابل توجه بوده است. در اولین ارائه ما از آثار او، در چهاردهمین دوسالانه شارجه مجموعه ای از نقاشی ها و چیدمان های هیمید توسط متصدی دوسالانه دکتر عمر خولیف Dr Omar Kholeif ارائه شد : ترک اتاق اکو (2019).

در طول سال‌ها، بنیاد تعدادی از نقاشی‌ها و اینستالیشن‌های با امضای هنرمند را به دست آورده است، از جمله

Bone in the China: Success to the Africa Trade (1985) و Leave to Cool (2021). با آشکار ساختن تاریخ ها و خاطراتی که به طور سیستماتیک توسط فرهنگ غربی نادیده گرفته شده بودند.

آثار او کمک قابل توجهی به مجموعه در حال تحول بنیاد و مأموریت آن در زمینه سازی تاریخ هنر از دیدگاهی جایگزین نشان داده است.

Lubaina  / Sharjah Art Foundation بنیاد هنر شارجه

همچنین بسیار خوشحالم که از Himid دعوت کردم تا نمایش جدیدی را برای پانزدهمین دوسالانه شارجه

با عنوان تفکر تاریخی در حال حاضر (2023) برگزار کند، نسخه ای نقطه عطف برای جشن گرفتن 30 امین سالگرد دوسالانه.

برای این کمیسیون، Himid منتخبی از جلوی مغازه ها را در سرتاسر امارت شارجه در اختیار گرفت و پورتال هایی را برای جهان های جایگزین ایجاد کرد. این اثر با عنوان قایق‌های رویایی (2023) به شکل تابلوهای خیابانی با نور پس‌زمینه بود که نقاشی، متن و طراحی بومی شارجه را در هم آمیخت که بخشی از نقشه‌کشی شارجه شد. از هنرمندی که این آثار مهم را به مجموعه ما هدیه داد سپاسگزاریم.

گفتگوی ما با Himid از طریق Plaited Time / Deep Water ادامه می یابد، یک نظرسنجی دو نفره که با همکاری هنرمند Magda Stawarska طراحی شده است. این نمایشگاه که حول تجسم مجدد هیمید و استوارسکا از اینستالیشن مهم زنگبار (1999-2023) لنگر انداخته است، شامل آثاری ست که برای این رویداد خلق شده اند و همچنین نمونه‌های تاریخی از عملکرد هنرمندان است.

بنیاد هنر شارجه

این نمایش در سراسر حیاط‌ها و گالری‌های میدان المریجه به نمایش در می‌آید تا سفرهای بازگشت و اشتیاق را کشف کند، در حالی که ریشه در توپوگرافی، معماری و نزدیکی غنی شارجه به دریا دارد.

برای بنیاد هنری شارجه این افتخار است که بتواند اولین نمایشگاه نهادی لوباینا هیمید و ماگدا استوارسکا را در منطقه آفریقایی-آسیایی ارائه دهد. این اولین نمایش از تمرین مشترک این دو، لحظه مهم دیگری را در گفتگوهای مداوم ما با این هنرمندان برجسته نشان می‌دهد.

Lubaina & Magda / Sharjah Art Foundation بنیاد هنر شارجه

ما سپاسگزاریم از باغ هالی‌بوش، لندن که از نزدیک با ما برای درک همه جزئیات و همچنین اعضای تیم Lubaina Himid Studio همکاری می‌کند. قدردانی من از متصدی عمر خولیف و تیم بنیاد به خاطر تلاش و تخصص شان است. می‌خواهم صمیمانه‌ترین قدردانی خود را از هنرمندان هیمید و استوارسکا به خاطر تلاش‌های خستگی‌ناپذیرشان در ایجاد چنین نمایشگاه قابل تاملی ابراز کنم.

حور القاسمی Hoor Al Qasimi

هور القاسمی بنیاد هنر شارجه عمر خولیف شیخه حور القاسمی شیخه حور القاسمی Hoor Al Qasimi
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین