کد خبر: 70939 A

گالری گردی| گالری گردی تهران

در دهه پایانی آبان 1402 از کدام گالری‌ها دیدن کنیم؟ / گالری گردی در پایتخت

در دهه پایانی آبان 1402 از کدام گالری‌ها دیدن کنیم؟ / گالری گردی در پایتخت

این آخر هفته چند گالری در سطح پایتخت میزبان نمایشگاه‌های جدید شدند. این نمایشگاه‌ها در روزهای آینده قابل بازدید هستند و فرصت مناسبی را برای گالری‌گردی فراهم می‌کنند.

ایران آرت: جمعه ۱۹ آبان ماه ـ تعدادی نمایشگاه جدید افتتاح شد. امکان بازدید از این نمایشگاه‌ها در روزهای پیش‌رو فراهم است و می‌توان آن‌ها را در برنامه‌های گالری‌گردی گنجاند. 

«عبور از نقاشی»

به گزارش ایسنا، نمایشگاه انفرادی «عبور از نقاشی» روز جمعه (۱۹ آبان ماه) افتتاح شد. این نمایشگاه در گالری پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ افتتاح شده است. 

 آثار مسعود سعدالدین در این نمایشگاه قابل بازدید است. «عبور از نقاشی» تا سه شنبه ۷ آذرماه ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ سر زد. 

گالری پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ شنبه‌ها تعطیل است و در سایر روزهای هفته از ساعت ۱۶ - ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«اَرَس»

نمایشگاه انفرادی «اَرَس» با آثار علی گلستانه تا سه شنبه ۳۰ آبان برپاست. آثار این هنرمند را باید این روزها در گالری طراحان آزاد دید. 

گالری طراحان آزاد در تهران، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ واقع شده و به جز پنجشنبه‌ها، سایر روزهای هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۲ فعالیت می کند. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«باقی مانده از روز»

آثار هنرمندان سمیرا اسکندرفر و حامد صحیحی از روز گذشته با نمایشگاه گروهی «باقی مانده از روز» در گالری پروژه‌های آران به نمایش درآمد. این نمایشگاه تا جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و برای بازدید از آن باید به گالری پروژه‌های آران واقع در تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ رفت. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«بیست سال پیش سمیرا اسکندرفر و حامد صحیحی اولین نمایش دو نفره خود را در گالری لاله برگزار کردند. این نمایشگاه نگاهی است به ۲۰ سال همراهی آنها و مجموعه‌هایی با سوژه مشترک که به نمایش گذاشته اند و پس از آن ... .»

«عزاخانه»

نمایشگاه انفرادی «عزاخانه» نیز روز گذشته (جمعه ۱۹ آبان) افتتاح شد. این نمایشگاه با آثار هنرمند الهام بنایی برپا شده و تا اول آذر ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه در گالری سیحون برپا شده و برای سر زدن به گالری سیحون باید به آدرس تهران، خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ رفت. 

سیحون دوشنبه‌ها تعطیل است و در سایر روزها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ می‌توان به آن سر زد. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«زهر ابریشم»

نمایشگاه انفرادی «زهر ابریشم» نیز روز گذشته در گالری شریف برپا شد. آثار پگی عباسپور در این نمایشگاه به روی دیوار رفته است. 

این نمایشگاه روز گذشته افتتاح شد و تا جمعه ۳ آذر ادامه خواهد داشت. 

گالری شریف در تهران، میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ واقع شده است. 

برای بازدید از «زهر ابریشم» به جز روزهای شنبه می توان از ساعت ۱۲ - ۱۹ به گالری شریف مراجعه کرد. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«ما فرزندان انسان راست قامت»

نمایشگاه انفرادی آثار علی بهرامی نیز با عنوان «ما فرزندان انسان راست قامت» در گالری اکنون به نمایش درآمده است. این نمایشگاه روز جمعه ۱۹ آبان افتتاح شد و تا چهارشنبه ۲۴ آبان ادامه خواهد داشت. 

 گالری اکنون در اصفهان، خیابان مارنان از سمت نظرغربی-بن بست ۶-پلاک ۱۵۳ واقع شده است. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«دست برنده»

 نگارخانه نگر روز گذشته نمایشگاه انفرادی «دست برنده» را با آثار الهام شیروی نمایش داد. این نمایشگاه تا دوشنبه ۶ آذرماه ادامه خواهد داشت و برای سر زدن به آن باید به تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول رفت.

نگارخانه نگر شنبه‌ها تعطیل است و در سایر روزها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ قابل بازدید خواهد بود. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«کتانژانت» 

نمایشگاه انفرادی «کتانژانت» نیز روز گذشته با آثار گلنار قسیمی به نمایش درآمد. این نمایشگاه در گالری والی افتتاح شد و تا دوشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت. گالری والی در تهران، میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده و برای سر زدن به آن به جز شنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ می توان به گالری مراجعه کرد. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«سیر»

روز گذشته جمعه ۱۹ آبان ماه، نمایشگاه «سیر» با کیوریتوری علیداد نمازی برپا شد. این نمایشگاه گروهی آثار هنرمندانی همچون فریدون آو، ناصر بخشی، بهمن جلالی، سهند حسامیان، آویش خبره‌زاده،  رضا درخشانی،  مجتبی رمزی، معصومه مظفری و ... برپا شده است. 

این نمایشگاه گروهی در گالری گالری اِچ افتتاح شد و تا جمعه سوم آذر ادامه خواهد داشت. 

گالری اِچ در تهران، خیابان شریعتی، روبروی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ واقع شده است. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«نمایش آثار رحیم مولاییان»

نمایش آثار رحیم مولاییان نیز جمعه ۱۹ آبان در قالب یک نمایشگاه انفرادی در گالری افرند برپا شد. این نمایشگاه تا جمعه ۳ آذر ادامه خواهد داشت و برای بازدید از آن باید به تهران، بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ رفت. 

گالری افرند شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل است و به جز آن می‌توان هر روز ساعت ۱۶ - ۲۰ به آن سر زد. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«فضای احتمالی: فضای ۱»

نمایشگاه گروهی «فضای احتمالی: فضای ۱» نیز روز گذشته در پلتفرم هشتم افتتاح شد. در این نمایشگاه می‌توان آثار هنرمندان هدیه احمدی، حنانه حیدری، حامد دهقان، سینا شیری و امیر فارسیجانی را دید. این نمایشگاه تا جمعه ۱۷ آذر ادامه دارد. 

پلتفرم هشتم در تهران، خ موحدی دانش (اقدسیه)، نبش خیابان فیروزبخش، مجتمع تجاری آوا سنتر، طبقه ۸ واقع شده است. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «هم‌کاری آواپلت، بنیاد پژمان و پروژه‌ی هنرمندگردان فضای احتمالی اگر ابهام را یک مفهوم پویا برای طرح سوال و ایجاد مواد و مصالحی جدید برای فکرکردن ببینیم، با توجه به فضایی که ممکن است در اختیار داشته باشیم، نمایشگاه پیش‌رو حاصل تجربه‌ای‌ است جمعی از چند پروژه‌ی هنری با ساختار و ارائه‌ی تلفیق‌شده با ایده‌ی فضای احتمالی، ابهام‌آلود، ناتمام و یا در شرف اتمام از وضعیتی که در آن هستیم.

«فضای احتمالی» یک پروژه‌ی هنرمندگردان با رویکرد تجربی و بینارشته‌ای برای پروژه‌ها، برنامه‌ها و رویدادهای هنر معاصر است.»

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«گوهر نقش»

نمایشگاه انفرادی «گوهر نقش» نیز روز گذشته در نگارخانه کهفی افتتاح شد. آثار فریبا میریان در این نمایشگاه قابل دیدن است.

این نگارخانه در تهران، بلوار قیطریه، روبه‌روی پارک قیطریه، خیابان حدادنژاد، نبش بن بست عزیزی، پلاک یک واقع شده است. 

«گوهر نقش» تا چهارشنبه ۲۴ آبان ادامه خواهد داشت و به جز پنجشنبه‌ها هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۸ قابل بازدید است. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«کوه روبرو»

نمایشگاه انفرادی «کوه روبرو» نیز با آثار هنرمند مجید فعال افتتاح شده است. این نمایشگاه جمعه (۱۹ آبان ماه) افتتاح شده و تا سه شنبه ۷ آذر در گالری ایکس هما ادامه خواهد داشت. 

برای سر زدن به این گالری باید به تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک۵ مراجعه کرد. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«مرثیه خطوط»

روز گذشته جمعه ۱۹ آبان نمایشگاه «مرثیه خطوط» نیز با آثار بهروز کیانی به کیوریتوری کیانوش معتقدی افتتاح شد. این نمایشگاه در گالری هوم افتتاح شده است و تا دوشنبه ۲۹ آبان ادامه خواهد داشت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «بهروز کیانی هنرمندی چندرسانه‌ای و دلبسته خط و خوشنویسی ایرانی است که در این نمایشگاه به نوعی لتریسم یا حروف‌نگاری شرقی با ایجاد کمپوزوسیون‌های مدرن رسیده است؛ ویژگی اصلی کارهای این مجموعه ترکیب‌بندی‌ها و ساختار چند لایه با مرکب مشکی روی بوم است که با چیدمان فرم‌های آزادنه خطوط، این امکان را به هنرمند می‌دهد تا از مرزهای زیباشناختی نقش و خط عبور کند و به زبانی شخصی در کار نقاشی با گزاره‌های حروف‌نگارانه برسد.»

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

«بی چرخه‌گی» 

نمایشگاه انفرادی «بی چرخه‌گی» نیز از روز گذشته با آثار مریم درمنی در گالری بستان افتتاح شد. این گالری در تهران- خیابان مطهری- خیابان لارستان- نبش بیست و دو- پلاک ۷۱ واقع شده است. برای سر زدن به این نمایشگاه می‌توان تا روز چهارشنبه ۱ آذر به گالری بستان سر زد. 

گالری بستان روزهای دوشنبه تعطیل است و در سایر روز ها می‌توان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به آن مراجعه کرد. 

چند نمایشگاه جدید جمعه به جمعمان آمدند؟

گالری گردی نمایشگاه نقاشی گالری گردی تهران گالری گردی آنلاین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین