کد خبر: 70929 A

پابلو پیکاسو| گران ترین آثار هنری

ماری معشوق پنهانی پابلو پیکاسو را ببینید با ۱۳۹ میلیون دلار/ پابلو ساعت باز هم بود

ماری معشوق پنهانی پابلو پیکاسو را ببینید با ۱۳۹ میلیون دلار/ پابلو ساعت باز هم بود

دومین تابلوی گران قیمت پابلو پیکاسو در ساتبیز چکش خورد ، ۱۳۹.۲ میلیون دلار اما دو راز پشت پرده این اثر به هیجان کار بسیار افزود.

ایران آرت: تابلوی «زنی با یک ساعت» پیکاسو چهارشنبه شب در حراجی ساتبیز در نیویورک به قیمت ۱۳۹.۳ میلیون دلار به فروش رسید و پس از تابلوی زن الجزایری این هنرمند که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۲۲۱.۴ میلیون دلار به فروش رسید، درجایگاه دوم گران‌ترین شاهکارهای پیکاسو قرار گرفت.

پیکاسو

ارزش این تابلو نقاشی پیش از حراج حدود ۱۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده بود. پابلو پیکاسو، نقاش اسپانیایی در این تابلو در سال ۱۹۳۲ ماری ترس والتر، نقاش فرانسوی را به تصویر کشیده است.

گفته می شود خانم ماری معشوق پنهانی و همیشگی جناب پیکاسو بوده است.

اما راز ناگفته دوم پشت این اثر را معاون حراج خانه ساتبیز اشاره می کند : علاقه جناب آقای پابلو پیکاسو به ساعت.

پابلو پیکاسو

سیمون شاو، نایب رئیس هنرهای زیبای جهانی ساتبی به رسانه ها گفته است: «پیکاسو هنرمندی پرشور ، سرزنده و سراسر اشتیاق به بسیاری از چیزها بود، اما اشتیاق خاص پیکاسو به ساعت چیزی است که به طور کلی درباره آن کمتر سخن گفته شده است. پیکاسو ، مردی فوق‌العاده شیک بود، به هویت طنزآمیز خود علاقه‌مند بود و در زمینه ساعت‌ها خبره بود. حتی عکس‌های او که ساعت‌هایش را بر تن دارد، برای کلکسیونرهای ساعت ارزشمند است.

او افزود: نقاشی معشوق مخفی پیکاسو، ماری ترز والتر، در طول «سال شگفت‌انگیز» انفجاری این هنرمند یعنی سال 1932 خلق شد، زمانی که او برای اولین بار در مقیاس بزرگ خود در پاریس در سن 50 سالگی آماده می‌شد و بسیار مورد توجه مجموعه‌داران قرار داشت.

پابلو پیکاسو

این پرتره در سال 1968 توسط خانم امیلی فیشر لاندو، یکی از بزرگترین کلکسیونرهای هنری قرن بیستم خریداری شد. او آن را بالای مانتو در اتاق نشیمن آپارتمانش در نیویورک آویزان کرد. تا زمانی که او در سن 102 سالگی درگذشت، اوایل امسال، مجموعه هنری او می توانست چندین موزه را پر کند. او تقریباً 400 اثر را در سال 2010 به موزه هنر آمریکایی ویتنی، جایی که مدت‌ها متولی آن بود، اهدا کرد.

 

پابلو پیکاسو گران ترین آثار هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین