کد خبر: 70570 A

عربستان سعودی| دوسالانه هنرهای معاصر دیریه| دوسالانه هنرهای اسلامی|

عربستان دو بینال هنری برگزار می‌کند/ شکوفایی هنر در جده و ریاض

عربستان دو بینال هنری برگزار می‌کند/ شکوفایی هنر در جده و ریاض

بینال هنرهای معاصر دیریه و بینال هنرهای اسلامی به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ برگزار خواهند شد.

ایران آرت: سجاد مالمیر: فصل شکوفایی هنر در عربستان سعودی ادامه دارد و در ادامه نگاه ویژه این کشور به هنرهای تجسمی، طی دو سال آینده دو بینال هنری در این کشور برگزار خواهد شد. 

به گزارش ArtDayME، در سال ۲۰۲۴ ریاض از دوره جدید دوسالانه هنرهای معاصر دیریه استقبال می‌کند و دومین دوره از دوسالانه هنرهای اسلامی نیز در سال ۲۰۲۵ به جده باز خواهد گشت.

هر دو بینال فوق بخشی از بنیاد دوسالانه دیریه هستند که توسط وزارت فرهنگ عربستان در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد. این سازمان نقش اساسی در حمایت و تسریع بیان خلاق در هنر، فرهنگ و موسیقی از طریق برگزاری رویدادهای عمومی ایفا می‌کند.

تاریخ رسمی هر دو بینال عربستان سعودی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ هنوز مشخص نشده است.

دوسالانه هنر معاصر دیریه (Diriyah Contemporary Art Biennale) اولین دوسالانه هنر معاصر بود که در عربستان سعودی معرفی شد و اولین دوره آن از دسامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ در منطقه JAX برگزار شد. این رویداد پیش از این آثار هنرمندان منطقه‌ای و بین‌المللی را به نمایش گذاشته بود

اولین دوسالانه هنرهای اسلامی (Islamic Arts Biennale) در ژانویه ۲۰۲۳ در جده برگزار شد و تا آوریل ۲۰۲۳ در ترمینال نمادین حج (Hajj terminal) ادامه داشت. این نمایشگاه به فرهنگ اسلامی گذشته و حال ادای احترام می کند و تعادل بین سنت‌ها و مدرنیته را برجسته می‌کند.

عربستان سعودی هنر ریاض دوسالانه هنرهای معاصر دیریه بینال هنرهای معاصر دیریه دوسالانه هنرهای اسلامی عربستان بینال هنرهای اسلامی عربستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین