کد خبر: 70560 A

گالری گردی| گالری گردی تهران

در هفته اول مهر به تماشای کدام نمایشگاه‌ها برویم؟/ گالری گردی در تهران

در هفته اول مهر به تماشای کدام نمایشگاه‌ها برویم؟/ گالری گردی در تهران

هفته آخر شهریور ماه و هفته نخست مهرماه چندین نمایشگاه در سطح شهر تهران برپاست و شرایط برای بازدید از آن‌ها فراهم است

ایران آرت: گالری گردی آخر هفته‌ها بخش قابل توجهی از برنامه‌ هنرمندان و هنردوستان را به خود اختصاص می‌دهد؛ هنرمندان و هنر دوستان با حضور در گالری‌های مختلف سطح شهر از نمایشگاه‌های هنری دیدن و با یکدیگر معاشرت می‌کنند.

هفته آخر شهریور ماه و هفته نخست مهرماه چندین نمایشگاه در سطح شهر تهران برپاست و شرایط برای بازدید از آن‌ها فراهم است، با این حال به نظر می‌رسد برخی از آنان رو به پایان است و با گذشت این آخر هفته باید منتظر افتتاح نمایشگاه‌های جدیدی بود. 

«زمان»

نمایشگاه انفرادی «زمان» جمعه ۱۷ شهریور افتتاح شد. این نمایشگاه تا سه شنبه ۱۸ مهر در گالری دوست ادامه خواهد داشت. 

گالری دوست در  خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره ۴ واقع شده است. 

نمایشگاه زمان با آثار حمیده عظیمی برپا شده و در بیانیه آن آمده است:‌ «مجموعه زمان زاییده نگاهی متفاوت به سوژه‌ای هندسی و آشناست. اعوجاج‌های حاصل از نگاه از ورای شیشه محدب، موجب رسیدن به فرم‌هایی متفاوت و آشنایی زدایی از سوژه‌ی “ساعت” گردیده است. حاصل این نگرش آثاریست با فضایی انتزاعی که با روشی واقع‌گرایانه در قالب طراحی و رنگ روغن به تصویر کشیده شده است.»

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«اسب‌های بی سوار»

«اسب‌های بی سوار» نیز این روزها در گالری آرت سنتر برپاست. این نمایشگاه انفرادی جمعه ۱۰ شهریور آغاز شده و تا سه شنبه ۴ مهر ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از گالری آرت سنتر باید به بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان مراجعه کرد. 

«اسب‌های بی سوار» را محمدهادی فدوی به نمایش درآورده و در بیانیه آن آمده است:‌ «اسب‌های بی‌سوار موضوع اصلی نقاشی‌های محمدهادی فدوی در نمایشگاه پیش رو است. نقاشی‌های هنرمند، الهامی مستقیم از هنر سنتی ایرانی است که پس از چندین قرن از زاویه با نگرشی نو جانی تازه گرفته‌اند. آثار هنرمند در طی چند دهه از نقطه‌نگاری‌ آغاز و سپس در نقوش غزال و پرندگان و ... تکامل یافته تا در دوره‌های اخیر با شیوه‌ها و تکنیک‌های متنوع به پختگی و زیبایی کنونی رسیده است. در آثاری که پیش روی مخاطب گشوده شده، اسب‌های رنگارنگ در حرکتی را می‌یابیم که در کنار دیگر نمادهایی چون درختان سرو و سایر نقش‌مایه‌های ایرانی، در تکنیکی چندلایه از ترکیب طراحی دستی در زمینه تا مرکب و رنگ فراهم آمده‌اند. هدف نمایشی از سنت و مدرنیته روی قاب یک اثر هنری به منظور بیان زیبایی و اهمیت هنر قدیمی مینیاتور ایرانی با نگرشی روزآمد شده و جدید است که هویت فرهنگ غنی و تاریخ را در محتوا دارد.»

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«کاربن ۲»

گالری اعتماد ۱ نیز این روزها میزبان نمایشگاه «کاربن ۲» است. این نمایشگاه گروهی با آثار ۲۰ هنرمند برپا شده است. 

نمایشگاه «کاربن ۲» تا سه شنبه ۴ مهر ادامه خواهد داشت و برای بازدید از آن باید به میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ سر زد. 

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«استعاره‌های مشوش»

«استعاره‌های مشوش» نیز این روز ها در گالری باشگاه برپاست. این نمایشگاه تا روز دوشنبه ۳ مهر ادامه خواهد داشت. گالری باشگاه در خیابان کریمخان خیابان حسینی کوچه دوازدهم پلاک ۱۳ طبقه۳ واقع شده است. 

در این نمایشگاه آثار هفت هنرمند به نمایش در آمده و در بیانیه آن آمده است:‌ « استعاره‌های مشوش 

بدن آدمی به همان اندازه که ماهیتی زیستی دارد، بنیان اجتماعی نیز دارد. بدن صرفاً یک عنصر خارجی نیست؛ بلکه در مواجهه با رخدادها و حوادث بیرونی به شیوهای عملگرایانه تجربه می شود. بدن در تعامل با جهانِ پیرامون پیوسته بازسازی می شود و در این فرآیند، هویت انسان نیز تکوین می یابد. از این رو اگر نقطه‌ی عزیمت این رویداد را گردآوری تصاویری در نظر بگیریم که هنرمند آن قصد دارد پیامد وقایع تلخ اجتماعی را آشکارا و یا با زبانی نمادین نشان دهد؛ این ایده را به شکلی نظام مند در طرحی از بدن و صورت انسان به نمایش درمی‌آورد. به این ترتیب بدنها در مسیر تجسم یافتگی گاهی سرکش و عصیانگرند، گاهی آرام و گاهی مطیع. پرترهای، بیانگر آشفتگی و اضطراب است و پرترهای دیگر مدهوش و ناهوشیار. و دستها که جایی نجاتدهنده اند و جایی میراننده...

در این آثار پیکر جسمانی چونان استعارهای است برای بروز آزادی؛ حتی اگر زیست پذیر نباشد. واضح است که واکنش ناهمگون هنرمندان به نوعی تمایز بصری منجر می شود، اما آنها همواره تلاش دارند اثر خود را همچون آینهای برای تآمل در دغدغه های بغرنج انسانی مبدل سازند. 

مهرنوش علیمددی»

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

نمایشگاه نقاشی «آفتاب» نیز  در فرهنگسرای نهج البلاغه برگزار خواهد شد و ۲۲ نقاشی زهرا منصوری را به نمایش خواهد گذاشت. سبک هنری این آثار رئالیسم، امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم است.

آیین گشایش «نمایشگاه آفتاب» روز جمعه ۳۱ شهریورماه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در گالری آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز شنبه اول مهر تا پنج‌شنبه ۶ مهرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به گالری آفتاب واقع در خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت، خیابان امامزاده، فرهنگسرای نهج البلاغه مراجعه کنند. 

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

به گزارش ایسنا، همچنین آخر هفته را می‌توان به چند نمایشگاهی اختصاص داد که فرصت بازدید از آن‌ها اندک است. این جمعه ۳۱ شهریور ماه چند نمایشگاه در تهران به پایان می‌رسند.

«وزن باد»

نمایشگاه انفرادی «وزن باد» این روزها در گالری والی برپاست. این نمایشگاه جمعه ۲۴ شهریور آغاز شده و تا جمعه ۳۱ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. برای سر زدن به وزن باد که آثار مجتبی روحانی را به نمایش گذاشته است باید به میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ مراجعه کرد. 

بخشی از بیانیه نمایشگاه انفرادی «وزن باد» به شرح زیر است:‌ «باد هواست تمام تلاشی که انسان در طول تاریخ برای پایان دادن به جنگ کرده است.

امیدی کودکانه و تصویری دلگرم کننده از صلح که زیباییش دست و پا زدن برای رهایی از سیاهی را توجیح می‌کند. 

دست و پا زدن برای آنچه که باور نداریم یا شاید تعداد آنهایی که باور داریم آنقدر کم است که نمی‌توانیم این بار را بکشیم. 

رهایی از بهای سنگینی که در طول تاریخ برای جنگیدن داده‌ایم به رویا می‌ماند.

مجتبی روحانی»

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«بازیابی/ سری پنجم»

نمایشگاه «بازیابی/ سری پنجم» نیز در روزهای پایانی خود به سر می‌برد. این نمایشگاه جمعه ۲۴ شهریور در گالری نیان، طبقه ۲ برپا شده بود و تا جمعه ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت. 

این نمایشگاه آثار عبدالرضا دریابیگی را به نمایش درآورده و برای بازدید از آن باید به میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵/ طبقه ۲ سر زد. 

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«بازیابی/ سری چهارم»

نمایشگاه گروهی «بازیابی/ سری چهارم» نیز روز جمعه ۱۷ شهریور در گالری نیان برپا شده بود. این نمایشگاه تا جمعه ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه آثاری از علیرضا آدم‌بکان، شنتیا ذاکرعاملی، منوچهر صفرزاده، مهدی فرهادیان، مقداد لرپور، بهمن محمدی، احمد مرشدلو، مهتا معینی، نیکزاد نجومی، سوسن هاشمیان و رستم وسکانیان به نمایش درآمده است. 

برای بازدید از سری چهارم بازیابی باید به  میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ سر زد. 

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«تنیده ز دل بافته ز جان»

نمایشگاه انفرادی «تنیده ز دل بافته ز جان» نیز این روزها در گالری پروژه‌های آران برپاست. این گالری در خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ واقع شده است. 

«تنیده ز دل بافته ز جان» آثار سارا سلیمانی قشقایی را به نمایش درآورده است. 

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:‌ «سارا سلیمانی قشقایی در سایه چادرهای عشایری بزرگ شده، دور از مناظر شهری و غرق در
رنگ و ذوق. خاطرات دوران کودکی او پر از ماجراجویی و بازیگوشی، مثل چرخ و فلکی ذهنی در
جستجوی زیبایی و شادی شکل گرفته است.
سبک زندگی عشایری که هنرمند در کودکی شاهد آن بود، دیگر وجود ندارد و کم رونقی و
فروپاشی این فرهنگ، آثار عمیقی در روح و روان هنرمند بر جای گذاشته. در واکنش او با مطالعه
تصاویر هنری و میراث مرتبط با عشایر ایرانی، در کنار حرفه آکادمیک خود، مسیر اکتشافی را آغاز
کرده که تحصیل در رشته حفاظت از آثار تاریخی و مرمت در دانشگاه باهنر کرمان و کارشناسی
ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه آزاد تهران، بخشی از این نقشه راه بوده اند.او چندین پروژه
تحقیقاتی از جمله مطالعات میدانی طولانی مدت و گسترده در عشایر فارس و کهگیلویه و
بویراحمد و چهار محال بختیاری را انجام داده است. الگوها و ترکیببندیهای بافته های عشایری
قبایل مختلف را مطالعه، ترسیم، حفظ و بازسازی کرده است، بخصوص قبایل قشقایی، بختیاری
و بلوچی.
هنرمند سوزن، نخ و پارچه را انتخاب می کند و با انتقال طراحی های خود روی پارچه و با
استفاده از تکنیک های پته دوزی استان کرمان روایتهای شخصی خود را به تصویر می کشد. او
قصه های خود را بر بستر غنی این تکنیک که توسط بانوان صنعت گر استان کرمان زنده نگه
داشته شده درهم میآمیزد. با در کنار هم قرار دادن قدیم و جدید، هنرمند نگرانی ها، ترس ها و
امیدهای خود را نشان می دهد.»

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«خانه، خیلی دور، خیلی نزدیک» 

«خانه، خیلی دور، خیلی نزدیک» نیز روز جمعه ۳۱ شهریور به پایان می‌رسد. این نمایشگاه با آثار نرگس رنجبر به نمایش درآمده است و در بیانیه آن نوشته شده:‌ «خانه را یک اتاق انتظار می دانستم، جایی که باید میبودم تا بتوانم به جای دیگری بروم. بعد رفتم و دلم برایش تنگ شد.

راینر استافر

درتجربه ی اندک زیستی من خانه همیشه برای من مکانی بوده که نقش امنیت را گاها به خوبی بازی میکند. خانه آنجایی است که میتوان به آن بارها و بارها برگشت و زندگی را از سر گرفت. در سال های گذشته که سفر کردم فهمیدم گاها این مفاهیمی که به خانه نسبت داده ام می تواند رنگ و بوی دیگری بگیرد. میتواند اهرم فشاری باشد برای اینکه فرد دلتنگ آن نباشد و امنیت را درش جستجو نکند. آن پیر دختری افتادم در روستایی دور افتاده، خانه برایش جایی بود که در خاک آن آرزوهایش را دفن کرده بود و یا آن پیرمردی که در کلبه ی خود مرگ عزیزترین هایش را دیده بود. تصویرهایی که از خانه ها ثبت کردم نگاه دوباره ی من به خانه هاست، مکان هایی شگفت که دیگر آن مفهوم کلی امنیت را بدرستی بازی نمی کنند و انتظار هیچ آدمی را به درون خود نمی کشند.

نرگس رنجبر ۱۴۰۲» 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به گالری شیدایی در میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبروی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد۱ سر زد. 

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«تداخل» 

نمایشگاه «تداخل» نیز این روزها با گردآوری کامبیز صبری در نگارخانه شمیس برپاست. این نمایشگاه گروهی آثار ۱۱ هنرمند از جمله بهاره امیری، پیمان بخشی، پریسا تقی پور، سارا تهرانی نیا، رامین جمشیدی، الهام خاکپاش، بهاره خدائی انارکی، نسرین شاهپوری، لیلا شوقی، فاطمه صفری و مهسا کریمی را به نمایش گذاشته است. 

«تداخل» جمعه ۱۰ شهریور و برای بازدید از آن تا روز جمعه ۳۱ شهریور فرصت باقی است. برای سر زدن به گالری شمیس باید به فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره ۸ مراجعه کرد. 

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«حالت»

«حالت» نیز نمایشگاه انفرادی دیگری است که این جمعه ۳۱ شهریور به پایان می‌رسد. گالری +٢ میزبان نمایشگاه «حالت» بوده و آثار اشکان عبدلی را به نمایش گذاشته است. 

برای دیدن این آثار باید به آدرس خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌ی دوم مراجعه کرد. 

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«خاطرات کشدار» 

نمایشگاه انفرادی «خاطرات کشدار» جمعه ۳ شهریور افتتاح شد. این نمایشگاه نیز تا جمعه ۳۱ شهریور در گالری عصر ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از گالری عصر باید به میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ مراجعه کرد. 

«خاطرات کشدار»  با آثار کیومرث هارپا برپا شده و در بیانیه آن آمده است:‌ «انگار هر روز به دنیا میآیم. هر روز یک زندگی را تجربه میکنم؛ یک کابوس، یک خیال، یک وهم. با خیاالت و خاطراتم زندگی میکنم و برای التیام زخمهایم، به رویا پناه میبرم و درد و گناه را در قصهها گردن دیگری میاندازم. پاره پاره میشوم و از میان هزاران واقعیت و هزاران خاطره، تنها آنهایی که کشدار میشوند با من میمانند و به گمانم که زندگی همین است که میپندارم؛ فهرست سیاهی از نامهایی که پر کرده حافظهام را.
کیومرث هارپا»

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«شاهد» 

نمایشگاه انفرادی «شاهد» نیز روز جمعه ۲۷ مرداد برپا شد. این نمایشگاه تا جمعه ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت و در گالری ایرانشهر قابل بازدید خواهد بود. 

 برای بازدید از گالری ایرانشهر باید به خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ رفت. در این نمایشگاه آثار شایا شهرستانی را می‌توان دید. 

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «ملامتگرِ همیشگیِ خود ماندی، بابت نگاهی بی‌گناهْ از شکافِ در.»

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

«حکایتی از یک رفاقت چهل ساله»

«حکایتی از یک رفاقت چهل ساله» نیز تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد. این نمایشگاه نمایشگاه گروهی جمعه ۲۷ مرداد در گالری یافته برپا شده بود. گالری یافته در دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی پلاک ۸ واقع شده است. 

در این نمایشگاه آثار بیژن فرهنگ دره شوری و نصرالله کسراییان به نمایش درآمده است. 

آخر هفته کدام گالری‌ها به پایان می‌رسند؟

 

گالری آرت سنتر گالری گردی گالری گردی تهران گالری اعتماد گالری دوست حمیده عظیمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین