کد خبر: 70531 A

صادق تبریزی| مارکو گریگوریان| حراجی هنر مدرن و معاصر خاورمیانه

صادق تبریزی دومین اثر گران‌قیمت بونامز خاورمیانه ۲۰۲۳

صادق تبریزی دومین اثر گران‌قیمت بونامز خاورمیانه ۲۰۲۳

اثر بدون عنوان از صادق تبریزی، هنرمند تاثیرگذار مکتب سقاخانه به قیمت ۴۱۶۰ پوند به فروش رسید و دومین اثر گران‌قیمت حراجی بونامز خاورمیانه شد.

ایران آرت: حراج آنلاین هنر مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز با فروش ۱۵ اثر به پایان رسید. این حراجی که از ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) با ارائه ۵۴ اثر در لندن، خیابان نیو باند آغاز شده بود روز دوشنبه ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) در حالی به کار خود پایان داد که مجموع فروش حراجی به ۲۶ هزار و ۱۷۶ پوند رسید.

در این حراج آنلاین، اثر بدون عنوان از صادق تبریزی، هنرمند تاثیرگذار مکتب سقاخانه به قیمت ۴۱۶۰ پوند به فروش رسید و دومین اثر گران‌قیمت حراجی شد.

این تابلوی ۴۷ در ۴۵ سانتی‌متری را صادق تبریزی در دهه ۱۹۶۰ میلادی خلق کرده است. 

اثر صادق تبریزی

اثری از مارکو گریگوریان هنرمند ایرانی-ارمنستانی نیز با قیمت پیشنهادی ۱۵ تا ۲۵ هزار پوند در این حراجی حضور داشت که فروخته نشد.  

اثر مارکو گریگوریان

اما عنوان گران‌قیمت‌ترین تابلوی حراج به اثری از چانت آودیسیان، هنرمند ۷۱ ساله مصری رسید. تابلوی این هنرمند، پرتره‌ای از فاتن حمامه، بازیگر فقید سینما و تلویزیون مصر بود که به قیمت ۶۴۰۰ پوند فروخته شد. پرتره هند رستم، بازیگر مصری، دیگر اثر آودیسیان در این حراج بود که فروخته نشد.

000

آثاری از صبری منصور، هنرمند مصری و ضیا عزاوی، هنرمند عراقی، هر کدام به قیمت ۳۸۴۰ فروخته شدند و به طور مشترک جایگاه سومین اثر گرانقیمت حراج به این آثار اختصاص پیدا کرد.

44

3

«پروفایل یک مرد» اثر عبدالهادی الجزار ۱۵۳۶ پوند فروخته شد و نقاشی دیگری از ضیا عزاوی ۱۰۸۸ پوند چکش خورد.

555

دیگر آثار فروخته شده حراج زیر ۱۰۰۰ پوند چکش خوردند. اثری از حسین ماضی ۸۳۲ پوند، تابلوی صالح الجمعی ۷۶۸ پوند، اثری از عبدالهادی الجزار ۷۶۸ پوند، تابلوی بدون عنوان نبیل نحاس ۷۰۴ پوند، اثر نزار داهر ۶۴۰ پوند، اثر سمیر سایق ۶۴۰ پوند، اثر جمیل مولائب ۳۸۴ پوند، اثر میساق ترزیان ۲۸۸ پوند و اثری دیگر از سمیر سایق ۲۸۸ پوند فروخته شدند.

همچنین اثری از احمد مصطفی که انتظار می‌رفت گران‌ترین اثر حراجی باشد و پنج اثر از شاکر حسن السعید، سه اثر از ضیا عزاوی، سه اثر از سیف وانلی، سه اثر از صلاح طاهر، دو اثر از محمد عبدالله اوتیبی و دو اثر از محمد نقی فروخته نشدند.

مارکو گریگوریان صادق تبریزی حراجی بونامز حراجی هنر مدرن و معاصر خاورمیانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین