ببینید: وضعیت زنان به روایت نیلوفر موسوی در گالری مژده

نمایشگاه «وضعیت» در گالری مژده افتتاح شد. عکس‌های سیامک زمردی مطلق از این نمایشگاه را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

ایران آرت: گالری مژده از نخستین نمایشگاه انفرادی نیلوفر موسوی، هنرمند مجسمه ساز میزبانی می‌کند.

عصر جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ مجسمه های نیلوفر موسوی با عنوان «وضعیت» به نمایش در آمد و این نمایشگاه در روزهای آتی در گالری مژده میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نیلوفر موسوی متولد ۱۳۶۹ تهران است و تحصیلات خود را در رشتهٔ گرافیک گذرانده است. موسوی تاکنون در بیش از ۶ نمایشگاه گروهی و اکسپوی مجسمه‌سازان ایران شرکت کرده است. نیلوفر موسوی به بیان تجربه های زیستهٔ زنان در قالب حجم می‌پردازد و هر یک از آثار، راوی جغرافیایی متفاوت است.

در این نمایشگاه هشت مجسمه برنزی ارائه شده که آفرینش آنها از سال ۹۸ شروع و تا ۱۴۰۱ ادامه داشته است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «فیگورهایی زنانه از جنس «میخ»، شکل‌دهندۀ مجموعۀ «وضعیت» هستند. وضعیتی نه چندان متعادل که تجربۀ زیستۀ زنان است ... این مجموعه با یک وارونگی آگاهانه که نشان از تمایز تجربۀ زنانه از زیبایی بصری ولو به عنوان جسمی سرکوب‌شده که در دشوارترین حالت خود نیز دارای بار زیبایی‌شناسی‌ست، خلق شده است. این آثار بر محوریت ارتباط گفتمان زنانه و پیوند آن با فضایی است که در آن‌ زندگی می کنند، چنین گفتمانی در بطن زبان کلامی رسوب کرده و از این طریق است که بیان حجمی زبانِ زنانه زاده شده دچار تنش‌ها شده است .»

وضعیت به روایت نیلوفر موسوی تا سوم مرداد در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ به تماشاست. گالری مژده شنبه ها تعطیل است.

کد خبر: 69814
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-69814
گالری مژده سیامک زمردی مطلق نیلوفر موسوی
سایر گزارش های تصویری