کد خبر: 67880 A

گران ترین اثر هنری، ژوزفین لوئیز بورژوآ ، بازار هنر

مجسمه عنکبوت ۲۰۰۰ میلیارد تومان چکش می خورد؟/ ژوزفین لوئیز بورژوآ‌ گران ترین هنرمند زن معاصر می شود؟

مجسمه عنکبوت ۲۰۰۰ میلیارد تومان چکش می خورد؟/ ژوزفین لوئیز بورژوآ‌ گران ترین هنرمند زن معاصر می شود؟

چشمان دنیای هنر این روزها به مجسمه مشهور ۳ متری «عنکبوت» لوئیز بورژوآ‌ ست که ۱۹۹۶ ، خلق شده و با همین تخمین اولیه هم فروش رسد رکورد گران ترین هنرمند زن معاصر را از آن خود می کند.

ایران آرت: یک مجموعه‌دار ثروتمند که فضای بزرگی در اختیار داشته باشد، می‌تواند از ماه آینده مالک یکی از مشهورترین مجسمه‌های معاصر شود، چراکه مجسمه مشهور «عنکبوت» (۱۹۹۶) اثر ژوزفین لوئیز بورژوآ‌ در حراجی ساتبیز نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این اثر هنری که ۳ متر ارتفاع دارد،‌ به قیمت ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار به فروش برسد که در این صورت دست‌کم یک رکورد در حراجی شکسته خواهد شد.

اگر این مجسمه به قیمت پایه تخمینی فروخته شود،‌ به گران‌ترین اثر فروخته‌شده لوئیز بورژوآ و همچنین گران‌ترین مجسمه ساخت یک هنرمند زن تبدیل خواهد شد و رکورد دیگر مجسمه عنکبوت «بورژوآ»‌ را که در حراجی سال ۲۰۱۹ کریستیز به قیمت ۲۸ میلیون دلار فروخته شده بود می‌شکند.

این مجسمه عنکبوت کنونی اگر به بیشترین قیمت تخمینی یا بالاتر فروخته شود، با سبقت گرفتن از تابلوی نقاشی «تاتوره»‌ اثر جورجیا اوکیف که در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۴/ ۴۴ میلیون دلار فروخته شده بود،‌ به گران‌ترین اثر هنری ساخت یک هنرمند زن تبدیل خواهد شد.

ژوزفین لوییز بورژوآ ٣۱ مه ۲۰۱۰ درگذشت؛ این هنرمند و مجسمه‌ساز زاده شهر پاریس فرانسه با تابعیت آمریکایی بود که بیشتر به خاطر مجسمه عنکبوت مشهورش با نام مامان شناخته می شود. وی که پس از ۶۰ سالگی مشهور شد.

ژوزفین لوئیز بورژوآ

مجسمه عنکبوت ۳ متری او در فاصله ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ به موزه هنر مدرن «سائو پائولو»‌ امانت داده شده بود و پس از آن نیز در موسسات برزیلی مختلفی به نمایش گذاشته شده است/ دنیای اقتصاد

جورجیا اوکیف بازار هنر سرمایه گذاری هنر ژوزفین لوئیز بورژوآ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین