کد خبر: 67723 A

منیر فرمانفرمائیان ،گالری خط سوم دبی، آرت دبی ۲۰۲۳

منیر فرمانفرمائیان با گالری خط سوم در آرت دبی ۲۰۲۳ / مثلث سانی رهبر ، کلودیا سلینی ، عمر غباش و خط الثالث با بانوی مدرنیست ایرانی

منیر فرمانفرمائیان با گالری خط سوم در آرت دبی ۲۰۲۳ / مثلث سانی رهبر ، کلودیا سلینی ، عمر غباش و خط الثالث با بانوی مدرنیست ایرانی

یکی از ده هنرمند برجسته مدرنیست که آرت دبی ۲۰۲۳، اسفند ماه گذشته به تماشا گذاشت منیر شاهرودی فرمانفرمائیان بود.

ایران آرت: آرت دبی در مرور دوره اخیر خود با انتشار چند عکس از پاویون گالری خط سوم، چیدمان آثار منیر شاهرودی فرمانفرمائیان را به تماشا گذاشت.

گالری خط سوم دبی @thethirdlinedxb با منیر شاهرودی فرمانفرمائیان در آرت دبی ۲۰۲۳ حاضر بود.

آرت دبی نوشته است:

آثاری از منیر شاهرودی فرمانفرمائیان (۱۹۲۲ _ ۲۰۱۹ ) بخشی از ارائه @thethirdlinedxb در بخش

مدرن Art Dubai 2023 بود.

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان در آرت دبی ۲۰۲۳

فرمانفرمائیان هنرمند مشهور ایرانی متعلق به نسلی پیشین است که آثار خود را بین آمریکا و تهران خلق کرده است.

او با واژگانی خاص که الگوهای کیهانی هندسه سنتی با انتزاع مدرن را در بر می گرفت، حرفه ای موفق ایجاد کرد.

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان در آرت دبی ۲۰۲۳

برخی از این آثار در زمان اقامت این هنرمند در نیویورک، در طی ۲۶ سال، پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹، تولید شد.

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان در آرت دبی ۲۰۲۳

بخش مدرن آرت دبی ۲۰۲۳ این بار ۱۰ هنرمند مدرنیست را ارائه کرد که ۹ نفر از آنها اهل خاورمیانه و جنوب آسیا هستند. انتخاب این جغرافیا و تمرکز بر این منطقه خاص در حالی در آرت دبی شکل گرفت که بیش از ۸۰ درصد ساکنان شهر دبی از این دو منطقه جغرافیایی و فرهنگی هستند.

گفتنی ست گالری الخط الثالث در سال ۲۰۰۵ و با شراکت سه نفر برپا شده است: خانم سانی رهبر، بانوی ایرانی الاصل که در امریکا متولد و در امارات بزرگ شده است او سابقه تحصیل و کار در مراکز مهم هنری از جمله موزه گوگنهایم را دارد و خانم کلودیا سلینی که سابقه کاری گسترده‌ای در شرق آسیا و در زمینه نمایش، ارائه، فروش و مشاوره هنری برای سازمان‌های مهم را دارد. این دو نفر مدیران اصلی گالری الخط الثالث هستند و شریک سوم آن‌ها آقای عمر غباش است، دیپلمات اماراتی .

گالری خط سوم دبی، گالری الخط ثالث، Thirdline Gallery

این گالری که در حال حاضر دارای دو شعبه در دبی و دوحه قطر می باشد، تنها به ارائه و فروش آثار هنری بسنده نمی‌کند، بلکه مجموعه ای از فعالیت‌های فرهنگی غیر انتفاعی را برگزار می‌نماید، گستره وسیعی از برگزاری درس گفتار و سمینار گرفته تا حمایت از ادبیات عرب، صنایع دستی خاور میانه و فیلم‌های مستند و داستانی جهان عرب. به عنوان مثال این گالری تسهیلاتی ویژه برای دانشجویان لاتیفا کالج و کالج امریکایی دوبی ایجاد کرده که شامل ورک‌شاپ‌های متعدد و تور نیویورک می‌شود.

گالری الخط الثالث همچنین بر گسترش هنر عرب به ویژه ادبیات آن تاکید فراوان دارد، و دارای انتشاراتی فعال است که علاوه بر کتاب‌های هنرهای تجسمی در زمینه ادبیات نیز فعالیت می‌کند.

در بیانیه گالری الخط الثالث آمده است که به دنبال راهی مستقیم برای گفتگو بین هنرمند و مردم است. حمایت‌های بلند مدت این گالری از هنرمندان، ارائه خدمات مشاوره به شرکت‌های بزرگ که قصد سرمایه گذاری در هنر را دارند و تاکید بر هنرهای زیبا با کارکرد زیبایی شناسانه معاصر در زمره رئوس برنامه های آنهاست.

رویکردهای این گالری به طور کلی فرهنگی‌است و نه اقتصادی و بیشتر به بنیادی برای حمایت از هنرمندان و فرهنگ منطقه می ماند.به طور کلی گالری الخط‌ ‌الثالث بیشتر از یک گالری و به یک مرکز فرهنگی هنری شباهت دارد، که تاکید اصلی و هدف خود را بر برنامه ریزی و حمایت از جوانان قرار داده است.

این گالری علاقه زیادی به نمایش آثار هنرمندان کمتر دیده شده دارد و با تمرکز خاصی آثار هنرمندان منطقه خاور میانه را ارائه می‌دهد. 

 

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان منیر فرمانفرمائیان آرت دبی ۲۰۲۳ گالری خط سوم دبی سانی رهبر کلودیا سلینی عمر غباش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین