کد خبر: 65469 A

شهریار احمدی، مزدک فیض نیا ، نشر اسکیرا، مارکو مِنه گوتزو

شهریار احمدی با اسکیرا در شهر کتاب فرشته

شهریار احمدی با اسکیرا در شهر کتاب فرشته

مراسم جشن امضاء و رونمایی از کتاب مونوگرافی شهریار احمدی روز جمعه هفتم مرداد در شهر کتاب فرشته برگزار می شود.

ایران آرت: این رویداد به همت موسسه میراث معاصر نوماد، بنیاد فیض نیا و شهرکتاب فرشته برگزار می شود.

بنا به این گزارش، کتاب مونوگرافی شهریار احمدی که از سوی انتشارات بین المللی (SKIRA) چاپ شده و منتقدان و نویسندگان برجسته ی بین المللی در آن قلم زده‌اند، ساعت 19 روز جمعه در شهر کتاب فرشته رونمایی خواهد شد.این کتاب با کیوریتوری مارکو مِنه گوتزو ، منتقد صاحب نام ایتالیایی و استاد تاریخ هنر دانشگاه هنرهای زیبای میلان ، در ایتالیا چاپ شده و در بردارنده بیست و پنج سال اولِ عمر کاری اوست.

شهریار احمدى متولد سال ١٣٥٨ در کرمانشاه است. او قبل از آنکه به صورت حرفه ای آموزش ببیند، به صورت خودآموخته خوشنویسى می‌کرد. فعالیت حرفه‌ای او از سال ١٣٧٢ با ورود به هنرستان هنرهای تجسمى پسران کرمانشاه آغاز شد و اولین نمایشگاه گروهی را درسال ١٣٧٥ برگزار کرد. وی در سال ١٣٧٦ در مقطع لیسانس وارد دانشگاه هنر شد و در سال ۱۳۸۰فوق لیسانس نقاشی را در همانجا ادامه داد.

درسال ١٣٧٤ برنده جایزه اول محیط زیست در ژاپن شد. سال ١٣٨٦ نیز جایزه و تندیس دوسالانه بین المللی نقاشی جهان اسلام را بُرد.

احمدی از آن زمان تا کنون بیش از ١٥ نمایشگاه انفرادی در تهران، زوریخ، لوسرن، دبی، استانبول، ماربلا.. داشته و بیش از ١٥٠ نمایشگاه گروهی در ایران، سویس، فرانسه، انگلستان، ایلات متحده آمریکا، ترکیه، امارات متحده، ژاپن، ونزوئلا، لبنان، کویت، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا و.. برپا کرده است.

او از سال ٨٣ به عنوان مدرس و رییس دپارتمان نقاشی دانشگاه علمى کاربردی کرج مشغول کار است واکنون در جهانشهر کرج زندگى و کار می‌کند. آثار این هنرمند در مجموعه‌های خصوصى و دولتى معتبر و ..نگهدارى می‌شود.

لازم به ذکر است که مراسم رونمایی و جشن امضاء کتاب مونوگرافی شهریار احمدی ، ساعت 19 روز جمعه هفتم  مرداد در شهر کتاب فرشته به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل صدر، پلاک ۱۶۷۱ برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد است.

شهریار احمدی مزدک فیض نیا مارکو منه گوتزو نشر اسکیرا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین