کد خبر: 63812 A

آغاز ملال به روایت ۱۱ هنرمند در گالری ویستا

آغاز ملال به روایت ۱۱ هنرمند در گالری ویستا

نمایشگاه چند رسانه ای ملال با ارائه آثار ۱۱ هنرمند با کیوریتوری پریسا فهامی و شهرام احمدزاده ترکمانی در گالری ویستا آغاز به کار کرد.

ایران آرت: ملال با همکاری گالری ویستا و گالری دوران معاصر اصفهان و نمایش اثار شهرام احمدزاده ترکمانی ( عکس و ویدئوآرت ), مینو ایران پور ( ویدئو آرت ), هوفر حقیقی ( فتواینستالیشن) ، احسان روح الامین ( دیجیتال آرت ), سینا فرزادی پور ( ساندآرت) ، پریسا فهامی ( فتواینستالیشن) ،حامد قصری ( عکس ) ، مجید کورنگ بهشتی ( عکس ), رومین محتشم ( عکس ) ، رسول معرک نژاد( ویدئوآرت ) و نوشین نفیسی ( میکس‌مدیا ) برپا شده است.

هم زمان با افتتاحیه، ۲۲ بهمن ، برای معرفی این نمایشگاه چند رسانه ای این متن منتشر شده است:

ملال به عنوان پدیده‌ای که هر روز فراگیرتر از گذشته افراد بیشتری را به خود دچار می‌کند، از منظرهای مختلفی اعم از فلسفی، علمی، اجتماعی و غیره به آن پرداخته شده است و غلبه‌ی آن بر انسان معاصر، بیش از پیش به قوت خود باقیست، چرا که همواره از خود و تنهایی خود گریزان است. پس از چهار قرن این سطر از کتاب تأملات پاسکال هنوز تازگی خود را از دست نداده است: «فلاکت انسان تنها از یک چیز ناشی می‌شود: اینکه نمی‌تواند با آرامش در یک اتاق بماند.»

در روزگار کنونی با افزایش سرعت تغییرات و همراهی رسانه‌ها با این جریان، شاهد تسریع چرخش چرخه‌ی -تغییر، عادت و ملال- هستیم. در ساحت هنر، رسانه‌های نوین از یکسو با ایجاد فضایی نو، سعی در شکستن ساختارهای ذهنی گذشته دارند و از سویی دیگر سرعت انتقال تغییرات را بالاتر برده‌اند. با افزایش سرعت، این حجم از تغییرات بدون ایجاد بستر معنایی، در همان سطح اولیه تبدیل به عادت و در پی آن عاملی برای ایجاد ملال می‌شوند. تصاویر با سرعتی باورنکردنی خلق می شوند (تغییر) و از مقابل دیدگان ما می گذرند (عادت) و با کمترین لذت دریافت، از یاد می‌روند (ملال). وحشت ناشی از این ملال ما را به تماشای مجدد تغییرات و گرفتاری در این چرخه دعوت می‌کند که با کوتاه بودن مسیر تغییر و عادت، ملال تمام جهانِ ما را پر خواهد کرد.

ملال تا دوم اسفند در گالری ویستا به تماشا است.

گالری ویستا هوفر حقیقی پریسا فهامی نمایشگاه ملال گالری دوران معاصر اصفهان شهرام احمدزاده ترکمانی مجید کورنگ بهشتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین