کد خبر: 6303 A

بنکسی، مرموزتر، سیاسی تر از همیشه/ بنکسی خواهان بازگشت بریتانیا به اتحادیه اروپا ست؟

بنکسی، مرموزتر، سیاسی تر از همیشه/ بنکسی خواهان بازگشت بریتانیا به اتحادیه اروپا ست؟

بنکسی، هنرمند خیابانی ناشناس و مرموز بریتانیایی، هوادارانش را به شیوه‌ای جنجال برانگیز ترغیب کرد که در انتخابات علیه حزب محافظه‌کار رای دهند.

ایران آرت : بی بی سی خبر داده است : هواداران بنکسی در صورت رای دادن به نامزد مخالف حزب محافظه کار در انتخابات پیش روی بریتانیا از او هدیه می‌گیرند.

این انتخابات شاید بتواند انگلیس را به اتحادیه اروپا بازگرداند؛ در واقع اگر ترزا می، رهبر حزب محافظه‌کار رای نیاورد، این امیدواری به وجود می آید که شاید در یک رفراندوم مجدد، مردم انگلستان رای پیشین خود را تجدید کنند. شاید از همین روست بنکسی خواهان عدم رای به محافظه کاران است. 

این هنرمند ناشناس قصد دارد در شش حوزه انتخاباتی به افرادی که علیه حزب محافظه کار رای می‌دهند یک پرینت مرغوب از اثر هنری خود که روز نهم ژوئن منتشر می‌شود، هدیه دهد. افرادی که تمایل به دریافت این هدیه دارند باید تصویری از برگه رای خود را برای این هنرمند ارسال کند با این شرط که علیه نامزد محافظه‌کار رای داده باشند.

از آنجا که در بریتانیا قوانینی برای مخفی نگاه داشتن آرا وجود دارد، حرکت بنکسی ممکن است برای او تبعات قانونی داشته باشد. حزب محافظه‌کار هنوز هیچ واکنشی به این حرکت بنکسی نشان نداده است.

بنکسی در این باره نوشته است: «عکسی از برگه رای خود که نشان می‌دهد علیه نامزد محافظه‌کار رای داده‌اید برای من ارسال کنید تا این پیشکش برایتان ارسال شود.»

این پیشکش انتشار دوباره یکی از آثار شناخته شده بنکسی با عنوان «دختری با بادکنک» است که این بار روی بادکنکش تصویری از پرچم بریتانیا به چشم می‌خورد.

این هنرمند در یادداشتی حقوقی برای رفع اتهام رای خریدن نوشته است: «این پرینت یادگاری از کمپین تبلیغاتی است و به هیچ عنوان قصد تاثیرگذاری بر انتخاب رای دهندگان ندارد.» او در این نوشته حقوقی مدعی شده که این پرینت ارزش مالی ندارد.

بر اساس قوانین در بریتانیا پیشنهاد پول یا هدیه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به رای دهندگان برای تاثیر گذاشتن برای انتخاب آن‌ها یا منصرف کردنشان از شرکت در رای گیری غیرقانونی است.

 

بنکسی گرافیتی های بنکسی نقاشی های خیابانی گرافیتی های مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین