کد خبر: 6231 A

طبیعت متفاوت آرمان مولوی را در گالری سیحون ببینید

طبیعت متفاوت آرمان مولوی را در گالری سیحون ببینید

عکاس ایرانی مقیم پاریس برای اولین بار مجموعه ای از عکسهای خود را در ایران نمایش داده است.

ایران آرت: این روزها در گالری سیحون 2 نمایشگاهی از آثار آرمان مولوی با نام «روشنی، من، گل، درخت» برپا شده است. مولوی بیش از سی سال است که عکاسی حرفه ای می کند و در این سال ها او هر کاری در این زمینه، از تدریس عکاسی در  ETPA دانشکده معتبر عکاسی فرانسه در شهر تولوز، تا عکاسی مد در نیویورک انجام داده است. به عنوان فارغ التحصیل ETPA در زمینه های دیگر عکاسی مانند فتو ژورنالیسم، عکاسی صنعتی و عکاسی هنری نیز کار کرده است.

مولوی در کشورهای فرانسه و ایتالیا نمایشگاه هایی در مکانهای شاخص برگزار کرده است، از جمله گالری مونیسیپال دو شاتو دو ، گالری باغ لوکزامبورگ، گالری نیکلاس فلامل و . . .  اگرچه آرمان از رویدادهای مهم و گوناگون در فرانسه و در سراسر جهان عکاسی کرده است، این روزها شاید بیشتر برای عکاسی نوآورانه اش شناخته شده است. در چند سال گذشته تمرکز کاری او صرفا روی زمینه مورد علاقه اش، عکاسی خلاقانه است.  

آرمان مولوی عکاس ساکن پاریس، با تجربه ای بیش از 25 سال در زمینه های مختلف عکاسی، این بار با نگاهی نو به طبیعت، تصویری دیگر از گل و درخت را به بیان می آورد. این مجموعه نشان دهنده ی کار چند ساله ی او بین سالهای 2011تا2014  است.

آرمان مولوی


آرمان مولوی با آزمودن روش های متعدد نورپردازی، شیوه ای نوین ابداع کرده است. او با کنارهم نهادن گل ها و مشاهده ی دقیق آنها، و سپس آفریدن ترکیب بندی های بدیع، موفق به بازسازی رویاها و خاطراتش از طبیعت و خلق گل های شخصی خود شده است. روشنی گل های این مجموعه، تنها حاصل نور پردازی به شیوه های معمول نیست؛ بیان شخصی اوست که در گذشته اش ریشه دارد: نوستالژی بنفشه کاشتن های مادر در حیاط خانه ، فرو دادن هوای خنک و عطرآگین گل فروشی ها در دوران کودکی.
تنهایی و سکوت، نیروهای از دست رفته ی او را باز می گرداند. امری که در درختان خاص این مجموعه به وضوح قابل مشاهده است. تنها در زمانی کوتاه در بهار یا پاییز می توان درختان را به این شکل دید. قدرت  زندگی در تعادل درختان به تصویر کشیده شده جاری می شود.

 این هنرمند در عکس های خود فضایی میان عکس و نقاشی را ایجاد کرده است. مولوی در نخستین نمایشگاه انفرادی عکس هایش در ایران سه عکس بزرگ در ابعاد یک متر در یک و نیم متر به  همراه ۱۶ عکس در ابعاد 100 در 70  به نمایش درآورده که در سه زمان مختلف عکاسی شدند.

این نمایشگاه تا ۱۹ خردادماه در گالری سیحون واقع در  خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک۲۴ برپاست.

 

آرمان مولوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین