کد خبر: 5987 A

گلستان: وزیر فرهنگ در اندازه ظریف و زنگنه می‌خواهیم

گلستان: وزیر فرهنگ در اندازه ظریف و زنگنه می‌خواهیم

مدیر گالری گلستان: همه درد ما این است که هیچ کس جای خودش نیست.

ایران‌آرت: لیلی گلستان، مترجم و مدیر گالری گلستان در میزگردی در ایلنا گفته است : «ما در دولت آدم‌های حسابی کم نداریم. آقای زنگنه، آقای ظریف، آقای ترکان و جهانگیری. اما در امر فرهنگ و هنر مثل این‌ها نداریم. وزیر قبلی ارشاد یک فیلم را پس از سه ماه اکران و فروش عجیب و غریب توقیف می‌کند و می‌گوید از دستمان در رفت! این واقعا جای تاسف دارد. یا نمی‌تواند با لغو کنسرت‌های مجوزدار برخورد کند. ما کسی را در امر فرهنگ و هنر می‌خواهیم که قاطع باشد و از مجوزی که داده دفاع کند».

 قرار است شصت اثر از گنجینه موزه به خارج از کشور ارسال شود. فهرست آثار فاش نمی‌شود و چه اصراری در فاش نشدن آن داشتند. ما هم اعتراض مستمر کردیم و اگر وزیر در بزنگاه عوض نشده بود، حتما کارها رفته بود. فعلا تا این جا شانس آوردیم .!! البته دوباره این ماجرا آغاز شده.

او در بخش دیگری از صحبت هایش گفته است :" تمام درد ما این است که هیچ کس جای خودش نیست و افراد در کاری که انجام می‌دهند، تخصص و تجربه ندارند. فلانی با فلانی دوست است. پس او را می‌گذارد سر یک کار مهم و کلیدی. طرف هم که حالا رفته سرکار، کارش را بلد نیست و از مشاورینی که این کار را بلدند دعوت به کار نمی‌کند و وضع همین می‌شود که شده. یک فاجعه کامل! نه برنامه‌ریزی درست و نه یک روند معقول.

او افزود:  سیاست‌گذاری درحوزه هنر باید از بیخ و بن عوض شود. وزیر یا مسول جدید باید یک تبر بردارد و از ریشه بزند! و با یک شورای درست حسابی و دور از هر نوع رفیق بازی کار را شروع کند. وزیر موقتی فکر نکند، به استمرار فکر کند و به ماندگاری .

 

لیلی گلستان محمدجواد ظریف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین