کد خبر: 5632 A

14 افتتاحیه در جمعه انتخابات/ از الف ب تا مافی و دیستوپیا

14 افتتاحیه در جمعه انتخابات/ از الف ب تا مافی و دیستوپیا

این هفته، با 14 افتتاحیه، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.

ایران آرت

اُ: نمایشگاه طراحی‌های الهام یزدانیان 29 اردیبهشت در گالری اُ افتتاح می‌شود. این نمایشگاه که "نوری که از دور می‌رسد" نام دارد تا 9 خرداد در خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، برپا خواهد شد.

الهه: نمایشگاه نقاشی‌های پوریا نهایی با عنوان "زمین است" 29 اردیبهشت تا 8 خرداد در گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی، پلاک 33 میزبان علاقمندان به هنر است.

امکان: نمایشگاه آثار داریوش حسینی با عنوان "دیستوپیا" 29  اردیبهشت در گالری امکان واقع در میدان هفت تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 افتتاح می شود و تا 12 خرداد میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

پلتفرم ٢٨ : پلتفرم ٢٨ در ادامه ی برنامه‌هاى بهاره خود که بر تأثیر عصر دیجیتال بر پروسه طراحى و تولید اشیاء و آثار هنرى تمرکز دارد، اثرى از جسى کالین جکسون، معمار، هنرمند و طراح تعاملی را به نمایش مى‌گذارد. این نمایشگاه جمعه 29 اردیبهشت تا 12 خرداد در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانى، نبش بن بست روشن منش، پلاک ۲۸دایر است.

ترانه باران: به مناسبت روزجهانی موزه نمایشگاه "یادی از استاد رضا مافی" در نگارخانه ترانه باران برگزار می‌شود. این نمایشگاه روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت در خیابان شریعتی، پل رومی،خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن، پلاک27، واحد2 افتتاح می‌شود و تا 8 خرداد ادامه دارد.

دنا: نمایشگاه یک روزه نقاشی،  عکس و ویدئو رامین اعتمادی بزرگ و همچنین نمایشگاه گروهی عکس "نام بیداری ، تمام ِ سهم من از تو ! " در 28 و 29 اردیبهشت  در گالری دنا افتتاح می‌شود.حمید جانی‌پور  گردآورنده نمایشگاه گروهی عکس "نام بیداری، تمام ِ سهم من از تو !" است  که در آن آثاری از شهرزاد اکبری، مریم حسن‌پور، سوده جبلی، محدثه جودکی، فاطمه زارع، هومان صیرفی، نرگس صیدی، محمد کسایی‌فرد و  محیا نظری ارائه می‌شود. نمایشگاه یادشده جمعه 29 اردیبهشت 96  افتتاح می‌شود و تا جمعه 12 خرداد 96  از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقه‌مندان برپا خواهد بود.همچنین نمایشگاه یک روزه نقاشى، عکس و ویدئو با عنوان  "من هنرمندم " از مجموعه اسناد تاریخى" توسط رامین اعتمادى بزرگ در روز پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 از ساعت 16 الی 21  در گالری دنا برپا می‌شود. گالری دنا در خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک 4 قرار دارد. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

سیحون: ‏‎نمایشگاه نقاشى سولماز توحیدلو با عنوان "الف-ب" 29 اردیبهشت تا 10 خرداد در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 به نمایش در می‌آید.

شکوه: نمایشگاه آبرنگ استاد عطاالله ذی‌نوری 29 اردیبهشت تا 2 خرداد در گالری شکوه به نمایش در می‌آید. علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این آثار در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دیدن نمایند.

شلمان: نمایشگاه تابلوهای مس و مینای بابک گِرمچی 29 اردیبهشت در گالری شلمان به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه تا 3 خرداد  در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 ادامه دارد.

کبیری: نگارخانه کبیری نیز همزمان با روز جهانی موزه نمایشگاه گروهی را با عنوان "ایران سرزمین کهن"را از28 اردیبهشت تا 2 خرداد  در خیابان دیباجی جنوبی، بالاتر از پارک ارغوان، پلاک 60 به نمایش در می‌آورد.

گلستان:  نمایشگاه نقاشی الهام فاطمی 29 اردیبهشت تا 3 خرداد در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 322 به نمایش درمی‌آید.

مهروا: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "کالآرت"  که پدرام رمضانی آن را جمع آوری کرده 29 اردیبهشت تا 8 خرداد در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 گالری مهروا به نمایش در می‌آید.

نگر: نقاشی های محسن اعتمادی‌‍فر با عنوان " دایره‌ زندگی" از 29 اردیبهشت تا 3 خرداد در گالری نگر به آدرس قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 333، زنگ سوم به نمایش در می آید.

ویستا: نمایشگاه گروهی "نقش بند" به مناسبت روز جهانی موزه با ارائه آثاری از ابوالفضل شاهی، زهرا ابراهیمی، ایرج اسکندری، ندا اعظمی، فریدون امیدی، ثمیلا امیر ابراهیمی، مسعود باباخانی، لادن بروجردی، حمید جعفری شکیب، مهدی حسینی، ستاره حسینی، همایون سلیمی، رضوان صادق‌زاده، بهنام کامرانی، سرمه عرب، کتایون گلستانیان، نوید عطروش، ندا غیوری و گیزلا وارگا سینایی روز پنج شنبه 28 اردیبهشت  در گالری ویستا افتتاح می شود و تا 10 خرداد در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک11 برقرار است.

 

ادامه نمایشگاه های پیشین:

آرت سنتر باغ: نمایشگاه مرور آثار کامبیز درم‌بخش تا 2 خرداد در آرت سنتر باغ واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران میزبان علاقمندان به کاریکاتورهای و نقاشی‌های این هنرمند باسابقه ایرانی است.

آریا: نمایشگاه انفرادی طراحی‌های چوبی و نقش فرهاد فروتنیان تا 10 خرداد در گالری آریا واقع در ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک 10  ادامه دارد.

ایوان: نقاشی‌های هرمز مه‌منش با عنوان "سایه خاموشی" که بهنام کامرانی آن را گردآوری کرده است تا 5 خرداد در تهران، الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ به نمایش در می‌آید.

بنیاد لاجوردی: نمایش "دیگر- دیگرگونگى؛ حکایت شیخ صفى و هر چیز گستردنى" زیر مجموعه پروژه "کیوریتوریال به عبارت دیگر" 22 اردیبهشت ماه در بنیاد لاجوردی افتتاح شد. در این نمایشگاه، "فرش" به عنوان چیزى گستردنى در بررسی رشته‌اى از مناسبات اجتماعى و حرفه‌اى در حوزه هنر نقشی مفهومى ایفا مى‌کند. این نمایشگاه پژوهش‌محور، زمینه‌هاى گوناگونی را در بر می‌گیرد و نگرشی متفاوت به تلفیق‌های هنرمندانه، نهادى و سازمند ارایه مى‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند  تا 31 خردادماه، همه روزه از ساعت 16 تا 21 از این نمایش در بنیاد لاجوردی به نشانی تهران، خیابان نجات الهی، خیابان سپند (شرقی)، ساختمان شماره 32، پلاک 20، طبقه همکف دیدن کنند.

بیست و شش: "خودنگاره‌های همگانی" نمایشگاه مجسمه‌های هادی عرب نرمی است که تا 2 خرداد در فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 33 برگزار می‌شود.

ثالث: نمایشگاه "کتاب‌خوانی برای خیابان‌های تهران" مریم فیروزی تا 2 خرداد در گالری ثالث واقع در خیابان کریم‌خان، بین ایرانشهر و ماهشهر ، پلاک 1488 دایر است.

دلگشا: "اسب‌ها و لبخندها" نمایشگاه آثار پورنگ پورعطایی است که تا 1 خرداد در خیابان کریم‌خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر، پلاک 30 به تماشا در می‌آید.

دید: آثار پروین هانی طبائی تا دوم خرداد در ضلع شرقی خانه هنرمندان، خیابان عاصم ترابی، نبش کوچه اردلان، پلاک 244، طبقه دوم به نمایش در می آید.

راه ابریشم(لاله): نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "انباشت" با ارائه آثاری از سالومه سوزنچی، سمیرا داورفرا، سحر مختاری، فرزین فروتن و آرمین عبدی تا 5 خرداد در بلوار کشاورز، بین وصال و قدس، شماره 210، طبقه چهارم ادامه دارد.

هما: نمایشگاه طراحی و نقاشی های احمد مرشدلو با موضوعاتی نظیر مردم حاشیه ، زنان و مردان معمولی تا 5 خرداد در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

بنیاد پژمان / کارخانه آرگو: "دماغ به دماغ" پروژه/نمایشگاهی از آثار هنرمندان اسلاو و تاتار است که به همت بنیاد پژمان در کارخانه آرگو برپا می‌شود. در این نمایشگاه، ترجمه‌ای تازه به زبان فارسی به مجموعه‌ ترجمه‌های چیدمان چند زبانه‌ "لِکتور" به زبان‌های بومی جاگورا، عربی، لهستانی، آلمانی، دانمارکی، فلمنکی و اسپانیایی اضافه می‌شود و هم‌زمان با این نمایشگاه ترجمه‌ فارسی "درباره‌ گردآورنده‌ها" اثر «دیوید جوزلیت» که در مهر‌ماه منتشر شد، رونمایی می‌شود. این نمایشگاه روز جمعه 15 اردیبهشت از ساعت 11 صبح افتتاح می‌شود و تا 9 شب ادامه دارد. این نمایشگاه تا 23 تیر ماه در تهران، خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است.

ماه: نمایشگاه نقاشی‌های زهرا شفیع با عنوان  "وارونگی" تا 2 خرداد در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 266 به نمایش در می‌آید.

هوم: گالری هوم نمایشگاه نقاشی‌های رویا عبدوسی را با عنوان "یک بسته سیگار در تبعید" 11 خرداد ماه در خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره 2، طبقه اول برگزار می‌کند.

هور: نمایشگاه آثار هنرمند درگذشته داود امدادیان تا 2 خرداد در نگارخانه هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 دایر است. داوود امدادیان در سال ۱۳۲۳ در شهر تبریز به دنیا آمد و از همان کودکی علاقه خود را به نقاشی نشان داد. در دوران نوجوانی چند دوره هنرمند برگزیده شهرهای گوناگون شد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای تزئینی تهران در سال ۱۳۵۳ موفق به دریافت یک بورس تحصیلی در کشور فرانسه گردید و رهسپار پاریس شد. او لیسانس هنرهای تجسمی خود را از دانشگاه سوربون پاریس در سال ۱۳۶۰ دریافت کرد. در همین حال جوایز بین‌المللی زیادی را نیز از آن خود کرد. او در سال 1383 در پاریس درگذشت.داوود امدادیان را بیشتر با نقاشی‌های منظره می‌شناسند، درخت در نقاشی‌های او کیفیتی عجیب و متافیزیکی دارند.

محسن(پاسیو): "فراخوان جایزه حمایتی تاداگرنت ۲۰۱۷ در قالب یک چیدمان تعاملی" برنامه‌ فاندینگ هنر دیجیتال است که برای  هنرمندان ایرانی و بین‌المللی شرایطی مطلوب جهت بسط و تکمیل ایده‌ فراهم می‌آورد و با برنامه‌هایی منحصر به فرد از آنها حمایت می‌کند.این جایزه حمایتی که توسط گالری محسن راه‌اندازی و تأمین مالی شده، به پروژه‌ای بینارشته‌ای و تعاملی اعطا می‌شود که به بهترین شکل بسط یافته و قابل ارائه باشد. برندگان این جایزه هر ساله به موازات تادااکس سازه خود را به نمایش درمی‌آورند.این جایزه تاکنون از سه پروژه‌ درخور توجه در حوزه‌ نیومدیا حمایت فنی و مالی کرده است.تاداگرنت ۲۰۱۷ از تولید و عرضه‌ آثار منتخب در زمینه‌ی نیومدیا تا سقف ۵۰۰۰ دلار حمایت خواهد کرد.علاقمندان می توانند تا 27 اردیبهشت به گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 مراجعه کنند.

موزه هنرهای معاصر تهران: نمایشگاه منتخب آثار موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان "مسافران برلین و رم" تا خردادماه 96 در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله دایر است.

 

گالری تهران افتتاحیه گالری های تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین