کد خبر: 5357 A

روایت 40 هنرمند 30 تا 50 ساله از گرایش ها در هنر معاصر ایران/ زهرا گلشن: ارائه حرفه ای آفرینش های هنری هدف است

روایت 40 هنرمند 30 تا 50 ساله از گرایش ها در هنر معاصر ایران/ زهرا گلشن: ارائه حرفه ای آفرینش های هنری هدف است

نمایشگاه "رویکرد ها و گرایش ها در هنر معاصر ایران" به ابتکار موسسه فرهنگ و هنر ماندگار با ارائه آثاری از 40 هنرمند جوان و نسل میانی که زوایایی متنوع از جریان های هنری را بازتاب می دهند در گالری پردیس ملت گشایش یافت.

ایران آرت : حضور آثار نام های شاخص، نمونه های موفق از آثار این هنرمندان شناخته شده و البته تنوع چشمگیر از جریان های مختلف هنری وجهی خاص به این رویداد بخشیده است. 

زهرا گلشن، مدیر موسسه فرهنگ و هنر ماندگار که برگزار کننده این نمایشگاه است در گفتگوی کوتاهی در حاشیه افتتاحیه این رویداد گفت:" هنر معاصر ایران به پیشرو ترین هنر ایران در عرصه بین المللی تبدیل شده است و شایسته است نمایشگاه هایی با رویکردهای پژوهشی روند حرکتی آن را به تحلیل و واکاوی بنشینند؛ موسسه فرهنگ و هنر ماندگار که به تازگی متولد شده است قصد دارد گام های جدی در این زمینه بردارد. "

گلشن گفت که موسسه اش در همه زمینه های هنری فعالیت خواهد داشت و افزود:" ارائه حرفه ای آفرینش های هنری در همه زمینه های هنر یک فن و تخصص روزآمد است که کشورهای صاحب هنر را از دیگران متمایز می کند، متاسفانه هنر ایران از این منظر دچار کاستی های بسیار است؛ یکی از برنامه های ما فراهم آوردن امکاناتی ست که چهره ای شایسته و زیبنده از هنر ایران را بازتاب دهد."

نمایشگاه هنر معاصر در گالری پردیس ملت

فرناز محمدی، نمایشگاه گردان این رویداد نیز گفت: بسیار سخت بود که بتوانیم چکیده‌ای از هنرمندان با رویکردهای معاصر را نشان دهیم، در واقع هیچ نمایشگاهی نمی تواند ادعا کند می تواند در یک نمایش همه داشته های هنر معاصر ایران را ارائه کند، اما احتمالا ما توانستیم برش هایی از پر قدرت ترین جریان های هنری این روزهای هنر معاصر کشورمان را اینجا گرد هم آوریم. 

او اظهار داشت: ما در این نمایشگاه آثار مجسمه‌سازان را هم در کنار نقاش‌ها نمایش دادیم و به نظرم این اتفاق خوشایندی است که رخ داده است و البته باید بگویم در کنار همه این‌ها من به ابعاد دیگری هم فکر می‌کردم.

کیوریتور این نمایشگاه گفت: "از آن جایی که پایان‌نامه من اقتصاد هنر بوده خواستم جریان شکننده اقتصاد هنر را در حد توان این نمایشگاه به حرکت درآورم؛ این هنرمندان نمونه های شاخصی هستند که در این سالها آثارشان رشد داشته و در روزهایی که به دلایل مختلف ممکن است مارکت هنر شاهد افتی شده باشد،  خواستم بازار هنر را محک دوباره ای بزنیم. از این منظر در واقع من هنرمندانی را در اولویت قرار دادم که قیمت آثارشان ثبات بیشتری دارند، اما به حتم در دورهای بعدی این نمایشگاه از سایر هنرمندان هم دعوت خواهد شد. "

این مجموعه با همکاری موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان زیباسازی شهر تهران گرد هم آمده و بنا دارد ضمن نشان دادن بخش‌هایی پر قدرت از رویکردهای متنوع در هنر معاصر ایران و ارائه آثار قابل تامل و تماشایی، زمینه پژوهش و جستجویی هر چند گذرا برای علاقمندان به هنر فراهم آورد.

در امتداد این مسیر آثار هنرمندانی در این نمایشگاه به چشم می‌خورد که در سال‌های اخیر چه در فضای هنری و چه در فضای اقتصادی به بازار و جایگاه قابل توجهی رسیده‌اند و بیشتر اسامی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هنرمندانی شناخته شده و صاحب سبک هستند.

در این نمایشگاه آثار هنرمندان: پویا آریان‌پور، نسیم ابوالقاسم، شهریار احمدی، مسعود اخوان‌جم، مریم اشکانیان، امیرحسین بیانی، مجتبی تاجیک، مونا پاد، مهدیه پازوکی، مرتضی پورحسینی، آرمین پورفهیمی، بهناز جلالی، وحید چمانی، شیما خشخاشی، سلمان خوشرو، فرناز ربیعی‌جاه، آزاده رزاق‌دوست، روشنا رستمی، حامد رشتیان، لیلی رشیدی، بابک روشنی‌نژاد، کامبیز صبری، نسترن صفایی، طاهره صمدی‌طاری، قدرت‌الله عاقلی، کیوان عسگری، سمیرا علیخانزاده، زهرا قیاسی، بهنام کامرانی، کورش گلناری، یسری مجتهدی، احمد مرشدلو، مانلی منوچهری، نزار موسوی‌نیا، نگار نادری‌پور، بنفشه همتی، بیتا وکیلی، لیلا ویسمه، الهه یزدانیان و محمدرضا یزدی به نمایش درآمده است.

نمایشگاه هنر معاصر در گالری پردیس ملت

لازم به یاد آوری است این نمایشگاه تا نوزدهم خرداد در پردیس سینما گالری ملت دایر میزبان علاقمندان است. 

 

هنر معاصر ایران گالری پردیس ملت فرناز محمدی زهرا گلشن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین