کد خبر: 52172 A

نمایشگاه سه هنرمند ایرانی در فرانکفورت آلمان

نمایشگاه سه هنرمند ایرانی در فرانکفورت آلمان

گالری هنری شیرن میزبان آثار هنری رامین حائری‌زاده ، رکنی حائری زاده و حسام رحمانیان تا 24 دی‌ماه است.

ایران آرت: «گالری هنری شیرن» (Schirn Kunsthalle) در ماه مارس سال جاری خود را برای پذیرایی آثار هنری رامین و رکنی حائری‌زاده و حسام رحمانیان آماده کرده بود اما بحران کرونا بر برنامه‌های مارتینا واینهارت، کیوریتور نمایشگاه خط بطلان کشید.

 این گالری تا 24 دی‌ماه میزبان چیدمان‌ها، نقاشی‌ها، فیلم‌ها و مجسمه‌های این سه هنرمند ایرانی است.

آنها از یازده سال پیش در دبی زندگی و کار می‌کنند.

حائری2

چشم‌گیرترین اثر، یک تابلوی بزرگ است که بر کف زمین نقش بسته و هیچ مهمانی نمی‌تواند بی‌توجه از کار آن رد شود.

این اثر پر است از نماد، چهره‌های عجیب انسان‌ها و موجوداتی که کیهانی به‌نظر می‌رسند.سه هنرمند با الهام از تجربیات شخصی خود، پدیده‌های اجتماعی و سیاسی و از هنر غنی ایرانی، آثار خیره‌کننده‌ای خلق می‌کنند.

در توضیحی که پیش‌تر در باره این سه هنرمند ایرانی منتشر شده آمده است، آنها بعد از چند سال زندگی و کار با یکدیگر به جایی رسیده‌اند که «حتی پروسه فکرکردنشان هم در مسیر مشترکی اتفاق می‌افتد.»

دستمایه کار آنها بیش از هر چیز بحران‌های خاورمیانه، ایران، تبعید و مهاجرت، مسائل جنسیتی و سازوکارهای بازار هنر است.

 مارتینا واینهارت(Martina Weinhart)ضمن بیان این که در ماه‌های گذشته همواره مقررات محدودکننده کرونایی تغییر کرده و برای کار آنها مانع تراشیده می‌گوید، سه هنرمند پاسخی خلاقانه به تعویق نمایشگاه خود داد‌ه‌اند.

حائری3

 آنها ویدیویی تولید کرده‌اند که «قهرمان اصلی» آن گذشت زمان است: دوربین به آرامی روی میزهای کار و آثار هنری و غذا و قوطی‌های رنگ و عکس‌ها پرسه می‌زند و صدایی، نام روزهای هفته را تکرار می‌کند، "دوشنبه ، سه شنبه ، چهارشنبه...

گالری هنری زوریخ پنج سال پیش به مناسبت نخستین نمایشگاه آنها در اروپا نوشت، محل زندگی و کار سه هرمند در  دبی چیزی فراتر از یک ساختمان مسکونی معمولی، بلکه صحنه نمایش، لوکیشن فیلم و نمایشگاه نقاشی است

آنها پیش‌تر نمایشگاه‌هایی در کشورهای دیگر، از جمله ایالات متحده و سوئیس برگزار کرده‌اند.

رکنی حائری زاده رامین حائری‌زاده حسام رحمانیان گالری شیرن مارتینا واینهارت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین