کد خبر: 4932 A

پیشنهادهای گالری گردی ایران آرت به مازنی ها؛

از حضور "امیرخانی، مهدی فلاح، اسرافیل شیرچی و..." در نمایشگاه خوشنویسان مازندران تا نشست تخصصی هنر چیدمان و آثاری از «طراح ستاره دار»

از حضور "امیرخانی، مهدی فلاح، اسرافیل شیرچی و..." در نمایشگاه خوشنویسان مازندران تا نشست تخصصی هنر چیدمان و آثاری از «طراح ستاره دار»

ایران آرت در این بسته خبری، مهمترین رویدادهای هنرهای تجسمی شرق استان مازندران را معرفی کرده است.

ایران آرت: مهم ترین رویدادهای هنرهای تجسمی شرق استان مازندران  از 14 لغایت 21 اردیبهشت ماه درآمل، بابل، قاﺋـمشهر، ساری و بابلسر رقم خواهد خورد.

- باریکه (بابلسر): نمایشگاه «طراح ستاره دار» که مروری است بر آثار کاریکاتوریست، گرافیست، کارگردان و مترجم فقید مازندرانی کشور "آراپیک باغداساریان"  از 16 اردیبهشت در گالری «باریکه» بابلسر گشایش می یابد. "امیر اثباتی، آرش تنهایی و امیر سقراطی" که این نمایشگاه را در بهمن و اسفند ماه سال گذشته در «گالری آ» برپا داشتند؛ اکنون طراحی ها، پوسترها، کاریکاتورها و به طور کلی زندگی چند وجهی "آراپیک باغداساریان" را در مازندران هم به نمایش خواهند گذاشت. «طراح ستاره دار» که پروژه ای از «گالری آ» تهران می باشد؛ در این حضور خود در شمال کشور هم، آثاری از "امیر اثباتی، مصطفی اسداللهی، محمدعلی بنی اسدی، ابراهیم حقیقی، علی خسروی، مصطفی رمضانی، جمشید سماواتیان، داوود شهیدی، کیومرث کیاست، نعمت لاله ای، علی اصغر محتاج، مهنوش مشیری، معصومه مظفری و مسعود مهرابی" که یادبودی از مرحوم باغداساریان به شمار می روند؛ را اراﺋـه خواهد داد. نمایشگاه «طراح ستاره دار» از 16 الی 20 اردیبهشت در بابلسر، میدان ساعت، ابتدای خیابان چمران، گالری باریکه و از ساعت 20-16 میزبان علاقه مندان به بازدید از آثار خواهد بود.                                                                                                

- دانه (قاﺋـمشهر): نشست تخصصی نمایشگاه «فام نقره ای با شیب آنیمای سی و پنج درجه» که اختصاص به آثار حجمی سفالی "حسین روانبخش" و "ریحانه گرجیان" دارد؛ همزمان با اختتامیه آن در نگارخانه آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی دانه برگزار می شود. این نشست که با محوریت "ریشه های هنر چیدمان در هنر معاصر" خواهد بود؛ با حضور "محمد اعظم زاده" دکترای پژوهش هنر، "حامد آهنگری" کارشناس ارشد گرافیک، "کیوان زند" کارشناس ارشد تکنولوژی و سیستم های آموزشی، "خلیل سماﺋـی جابلو" کارشناس ارشد نقاشی و "شریفه کاظمی" کارشناس ارشد روانشناسی ترتیب داده شده است. این نشست تخصصی روز جمعه 15 اردیبهشت و از ساعت 20-18 در قاﺋـمشهر، خیابان ساری، خیابان مهمان سرا، کوچه فضیلت، آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی دانه برقرار است.

- فرهنگ و ارشاد اسلامی (ساری): همایش و نمایشگاه «مجلس انس» با حضور خوشنویسان استان مازندران و غلامحسین امیرخانی (رﺋـیس انجمن خوشنویسان ایران و معاون هنری وزیر ارشاد) و محمد حسین ساکت (نماینده وزیر ارشاد در شورای عالی انجمن خوشنویسان) از 15 اردیبهشت در ساری آغاز به کار خواهد کرد. نمایشگاه «مجلس انس» که با بیش از 70 اثر از خوشنویسان مازندرانی تا 20 اردیبهشت ماه در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا خواهد بود؛ با حضور اساتید هنر خوشنویسی مازندرانی کشور چون؛ مهدی فلاح، علی گنجی، عین الدین صادق زاده و اسرافیل شیرچی بر جذابیت های آن خواهد افزود. تیزر این رویداد استانی را در ایران آرت ببینید.

- ایسو (آمل): نمایشگاه انفرادی نقاشی "فروزان سلیمانی" که مروری بر آثار این هنرمند در مجموعه جدیدی با عنوان «برفاب» می باشد؛ از پنجشنبه 14 اردیبهشت و از ساعت 20-16 در گالری ایسو آمل گشایش می یابد. آثار این نمایشگاه تا 19 اردیبهشت و از ساعت 21-16 برای بازدید علاقه مندان هنر نقاشی به تماشا خواهد بود. گالری ایسو آمل در چهارراه اسپه کلا، رسالت 11، شاکر 5، مهرگان 3 واقع می باشد.

- مولاییان (بابل): نمایشگاه جمعی نقاشی با عنوان «موتیف در آثار نقاشان مازندران» از 16 اردیبهشت در نگارخانه مولاییان بابل افتتاح می شود. این نمایشگاه با آثاری از "رحیم مولاییان، مهشید هاشمی، مهوان امین نیا، الهام طالب پور، معصومه کاظمیان، مژگان یگانگی، مریم ورزی، عادله یوسف نیا، نکیسا ورعی، میثم شکری پور، عادل طبری، هدی علاقمند، فاطمه شریعتمداری، فاطمه تهم، محبوبه شیرخدا، سحر بزرگ نژاد و یست و پنج نقاش مازندرانی دیگر" از 16 الی 21 اردیبهشت و از ساعت 20-16 در نگارخانه مولاییان بابل واقع در کمربندی شرقی، بوستان 18، مصلح 3 دایر می باشد.

- خیام (بابل): نمایشگاه نقاشی جمعی از هنرآموزان این رشته هنری، 15 اردیبهشت در گالری خیام بابل برپا می شود. «من و دنیا» عنوان این نمایشگاه جمعی است که آثار حدود دویست هنرآموز دختر رشته نقاشی، به سرپرستی "نسیم اسماعیل پور" از 15 تا 20 اردیبهشت از ساعت 20-16 در گالری خیام بابل به نشانی خیابان شریعتی، خیابان گل، گل 4 دایر خواهد بود.

 

گالری گردی گالری های مازندران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین