کد خبر: 48405 A

هشدارهای کرونایی هنرمندان بر روی دیوار شهرها/ عکس

هشدارهای کرونایی هنرمندان بر روی دیوار شهرها/ عکس

تمامی این آثار هنری با هدف انتقال پیام‌های بهداشتی مرتبط با پیشگیری ابتلا به ویروس کرونا خلق شده‌اند.

ایران آرت: هنرمندان کنیایی با خلق نقاشی‌های گرافیتی در زاغه‌نشین‌های پایتخت این کشور درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس "کرونا"‌ اطلاع‌رسانی‌ می‌کنند.

به گزارش رویترز، نقاشی دو متری از تصویر یک مرد با چشمان محزون که ماسک بر چهره دارد در کنار جمله "کرونا واقعی است" یکی از چندین نقاشی گرافیتی مرتبط با ویروس "‌کرونا" است که این روزها در "‌نایروبی" به چشم می‌خورد.

ایسنا نوشت؛ ۶ نقاشی گرافیتی دیگر با موضوع "کرونا" نیز در اطراف دومین منطقه بزرگ زاغه‌نشینی پایتخت کنیا دیده می‌شود. یکی از این نقاشی‌های دیواری از مردم می‌خواهد تا دست‌هایشان را بشویند و اثر هنری دیگر پرداخت پول با استفاده از موبایل را بجای استفاده از پول نقد آلوده توصیه می‌کند.

تمامی این آثار هنری با هدف انتقال پیام‌های بهداشتی مرتبط با پیشگیری ابتلا به ویروس "کرونا" خلق شده‌اند. تا روز چهارشنبه، شمار مبتلایان ویروس "کرونا" در کنیا ۳۰۳ و شمار جانباختگان ۱۴ نفر گزارش شده بود.

Kx4nBIbgmE9d

این تیم هنرمندان با خلق آثار هنری بر روی دیوارهای یکی از پرجمعیت‌ترین محله‌های "نایروبی"‌، جایی که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دورکاری آرزویی محال محسوب می‌شود،‌ روش‌های کاربردی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس "کرونا" و محافظت از جامعه را آموزش‌ می‌دهند.

Ky2CeePmXmXV

این کمپین گرافیتی به همت و با ایده اولیه "آنتونی ملو" یک هنرمند ۲۴ ساله و "بریان موساسیا" که یک هنرمند گرافیتی است، شکل گرفته است.

"آنتونی" که در یکی از همین زاغه‌نشین‌ها متولد و بزرگ شده است، لزوم اجرای چنین پروژه‌ای را پس از بازدید چند هفته پیشش از محله دوران کودکی‌اش احساس کرد،‌ چرا که متوجه شد ‌بسیاری از ساکنان این محله ‌زاغه نشین به ویروس "کرونا" ‌اعتقادی ندارند.

هنرمند گرافیتی نقاشی دیواری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین