کد خبر: 4837 A

چند هنرمند در انتخابات رای می دهند؟ / آیا نامزدها اهمیت گرافیک را فهمیده اند؟ /ابراهیم حقیقی پاسخ داد

چند هنرمند در انتخابات رای می دهند؟ / آیا نامزدها اهمیت گرافیک را فهمیده اند؟ /ابراهیم حقیقی پاسخ داد

سؤالی از شما می‌پرسم؛ حدس می‌زنید تعداد هنرمندانی که رأی می‌دهند و انتخابات برایشان مهم است چند نفر است؟

ایران آرت : به بهانه برگزاری هفته گرافیک و همچنین به مناسبت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری و ربط آن با مقوله گرافیک بهناز شیربانی خبرنگار شرق با ابراهیم حقیقی، گرافیست صاحب سبک،  گفت‌وگویی کوتاه کرده است:

حقیقی در بخشی از این گفت‌وگو درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و تاثیر هنرمندان بر آن صحبت کرده است. 

به‌عنوان یک گرافیست، تنوع تبلیغات و استفاده از هنر گرافیک را در تبلیغات ریاست‌جمهوری چطور می‌بینید؟ 
تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری خیلی گسترده اتفاق نیفتاده است، اما در این سه، چهار دوره اخیر شاهد بودیم که نامزدها به اهمیت گرافیک پی بردند و فهمیدند که حضور گرافیست حرفه‌ای در طراحی اهمیت زیادی دارد. قطعا نامزدها باید شعار داشته باشند، رنگی برای تبلیغاتشان انتخاب کنند و یک لوگوتایپ داشته باشند و همه اینها نشان از همکاری با جامعه طراحان گرافیک دارد. امیدوارم امسال نیز این اتفاق در تبلیغات ریاست‌جمهوری بیشتر نمود پیدا کند و به اهمیت گرافیک در تبلیغاتشان بیشتر توجه کنند.

فکر می‌کنید نامزدها در مباحثه‌ها و مناظره‌هایشان چه مواردی را بهتر است در نظر بگیرند تا بخشی از جامعه هنری را که احیانا جزء آرای خاکستری هستند جذب کنند؟ 
سؤالی از شما می‌پرسم؛ حدس می‌زنید تعداد هنرمندانی که رأی می‌دهند و انتخابات برایشان مهم است چند نفر است؟

قطعا کمتر از صد‌هزار نفر... .
خانه سینما با تمام عوامل و اعضایش اعم از بازیگران و کارگردانان و عوامل اجرائی حدود چهار ‌هزار نفر عضو دارد. هنرمندان عضو خانه تئاتر هم همین تعداد هستند. درکل همه اینها را اگر با هم جمع کنیم به ٥٠‌هزار نفر هم نمی‌رسد. این ٥٠ ‌هزار نفر به ‌لحاظ عددی، اهمیتی ندارد؛ آنچه اهمیت دارد حضور اینهاست. این حضور می‌تواند برای تأیید یک نامزد تأثیرگذار باشد. حال اگر هنرمند پیش‌کسوت و برجسته‌ای برای مثال در تیزر تبلیغاتی فلان کاندیدا حضور داشته باشد این تأثیرگذار است، اما رأی ٥٠‌ هزار نفر تأثیری ندارد. نامزدها نیاز به رأی‌ میلیونی مردم دارند. نکته مهم دیگر این است که دوستان کاندیدا باید توجه کنند پوستر خوب و شعار حساب‌شده ارائه دهند. در و دیوار شهر را آلوده و کهنه، رفتار نکنند. می‌شود از ابزارهای امروزی مانند اینترنت و تلگرام و مانند اینها استفاده و آرای بیشتری را جذب کرد. از آنجا که کشور ما جوان است و این جوانان سهم زیادی در تعداد آرا دارند، باید بتوان فکری به حال جذب آنها کرد... .

 

انتخابات ریاست جمهوری ابراهیم حقیقی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین