کد خبر: 4398 A

رو در رو با اسطوره های احمد وکیلی/ گالری ایوان ابتکار بشر دوستانه اش را ادامه می دهد

رو در رو با اسطوره های احمد وکیلی/ گالری ایوان ابتکار بشر دوستانه اش را ادامه می دهد

گالری ایوان دومین سال فعالیتش را با آبرنگ های احمد وکیلی آغاز کرده است و خبر خوب این است که حرکت بشر دوستانه اش را امسال هم ادامه خواهد داد.

ایران آرت : احمد وکیلی در جدیدترین نمایشگاه انفرادی خود که اول اردیبهشت در گالری ایوان  بیش از 20 تابلوی نقاشی را که با تکنیک آبرنگ روی مقوا خلق شده‌اند به نمایش گذاشته است. او در این مجموعه که "رو در رو با طبیعت" نام دارد آثاری را نمایش داده که در طول دو سال گذشته با حضور در طبیعت به وجود آمده است.

بر روی دیوارهای گالری ایوان تابلوهای کوچکی دیده می‌شود که نمایانگر برخورد هنرمند با طبیعت اطراف اوست. مناظر عظیم و دوردست در قاب‌های کوچک جا گرفته‌اند و انرژی نهفتهء آنها به مخاطب منتقل می‌شود. رنگ‌های شفافی که بر روی بافت درشت مقوا جا خوش کرده‌اند، گاه نشانه‌هایی واضح و نمایان از کوه‌ها و درخت‌ها را نمایان می‌کنند و گاه تنها تاش‌های پر قدرت رنگ هستند که هیچ فرم واضحی را نشان نمی‌دهند. دو تابلوی بزرگ هم در این نمایشگاه وجود دارد که فضایی متفاوت از باقی آثار دارند. در قسمتی از نمایشگاه در کنار جعبه رنگ و لوازم نقاشی، تعدادی عکس به نمایش درآمده که وکیلی را در حال نقاشی کردن در دشت و فضای باز نشان می‌دهد.

احمد وکیلی

احمد وکیلی در مورد آثار این نمایشگاه گفت: این پروژه دو سال پیش و در ارتباط با مضامین اسطوره‌ای که همیشه کار می‌کردم شکل گرفت. وقتی به این مضامین دقت بیشتری کردم متوجه شدم که همه آنها در منطقه کوهستانی و در دامنه البرز اتفاق افتاده است. بنابراین در ادامه کارهای پیشین، مضامین اسطوره‌ای خود را در دامنه کوه پیدا کردم و با حضور در طبیعت و بدون استفاده از عکس، آنها را به تصویر کشیدم.

وکیلی ادامه داد: در این چهل سالی که نقاشی می‌کنم اعتقاد قلبی داشته‌ام که بزرگترین استاد من طبیعت است. هرگز به شاگردانم پیشنهاد نکردم که طراحی، نقاشی، شناخت تناسبات و... را با استفاده کردن از عکس فرا بگیرند، چرا که ایمان دارم احساسات نقاش مهم‌ترین مولفه برای متمایز کردن هنرمندان از یکدیگر است و این مولفه با رو در رویی هنرمند با طبیعت شکل می‌گیرد. بنابراین به طبیعت می‌روم و با آبرنگ تلاش می‌کنم مرموز بودن طبیعت را کشف کنم. 

گفتنی است گالری ایوان تمامی فروش کاتالوگ و سود حاصل از فروش آثار این نمایشگاه را به انجمن تالاسمی ایران اهدا می‌کند تا رسم شایسته ای که سال گذشته بنیان نهاده بود را در سال 1396 هم ادامه دهد. 

گالری ایوان در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، ماموت، نیکان، کمک، دهش‌پور، انجمن حمایت از کودکان کار و مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد اهدا کرده بود.

نمایشگاه"رو در رو با طبیعت" تا 15 اردیبهشت ماه در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری ایوان احمد وکیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین