کد خبر: 4371 A

روزگار نوجوانی و جوانی آقای نوبلیست+عکس

روزگار نوجوانی و جوانی آقای نوبلیست+عکس

گالری در نیویورک عکس‌های تد راسل، عکاس امریکایی از روزهای نوجوانی باب دیلن را به نمایش گذاشته است.

ایران آرت: گالری در نیویورک عکس‌های تد راسل، عکاس امریکایی از باب دیلن را نمایش می‌دهد.

به گزارش ایران آرت به نقل از نیویورک تایمز؛ گالری استیون کاشر واقع در نیویورک آمریکا،عکس‌های روزگار نوجوانی و جوانی باب دیلن را به نمایش گذاشته است.

باب دیلِن با نام کامل رابرت آلن زیمرمن در سال ۱۹۴۱ در آمریکا به دنیا آمد. او به عنوان خواننده، آهنگساز، شاعر، و نویسنده آمریکایی شناخته می‌شود. باب دیلن طراح و نقاش نیز هست. کتاب "طرح‌های توخالی" (Drawn Blank) دیلن را رندوم هاوس در سال ۱۹۹۴ منتشر کرد و در سال ۲۰۰۷ برخی از آثارش در نمایشگاهی در آلمان در کنار آثار نقاشان بزرگ اروپا از جمله پیکاسو به نمایش درآمد.

او که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دهه ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانه راک اند رول روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانه کلاسیک در هم آمیخت. دیلن در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی (Folk Rock) در اواسط دهه شصت بسیار تأثیرگذار بود و به شکسپیر هم‌نسلان خود شهرت یافت. بعضی از کارهای دیلن به عنوان سرود جنبش‌های اجتماعیِ دهه ۶۰ مطرح شده‌است. او بیش از ۵۸ میلیون نسخه از آلبومهایش را به فروش رسانده و افزون بر ۵۰۰ ترانه نوشته‌است که توسط بیش از ۲۰۰۰ هنرمند ضبط گشته و در جای‌جای دنیا اجرا شده‌است. دیلن همچنین در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به عنوان یک پدیده مطرح بوده‌است.

او در سال ۱۹۸۲ به تالار مشاهیر ترانه‌سرایان و در سال ۱۹۸۸ به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافت. برخی آلبوم‌ها و تک‌ترانه‌های او نظیر بزرگراه ۶۱ دیدار دوباره، بلوند بر بلوند، آقای تمبورین من، چون یک خانه‌به‌دوش و دمیدن در باد در تالار مشاهیر گرمی قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۰۸ دیلن جایزه ویژه پولیتزر را برای "تأثیر ژرفی که با آفرینش اشعاری با قدرت شاعرانه فوق‌العاده بر موسیقی عامه‌پسند و فرهنگ آمریکا گذاشت" به دست آورد.

مهارت کلامی، شوخ‌طبعی، تفسیر شرایط اجتماعی، کاربرد ماهرانه قافیه و استعاره از ویژگی‌های بارز اشعار دیلن است. او نه تنها بر موسیقی‌دانان بلکه بر نویسندگانی نظیر آلن گینزبرگ و جویس کرول اوتس نیز تأثیر عمیقی گذاشته‌است.

تصاویری از عکس‌های تد راسل از باب دیلن که در گالری استیون کاشر به نمایش گذاشته شده را ذیلا می‌بینید:

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

 

 

 

 

 

 

 

 

باب دیلن تد راسل استیون کاشر عکس های باب دیلن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین