کد خبر: 42730 A

نمایشگاه هنر معاصر اروپا برپا می‌شود/ نمایش آثار ۸۱ هنرمند سرشناس

نمایشگاه هنر معاصر اروپا برپا می‌شود/ نمایش آثار ۸۱ هنرمند سرشناس

نمایشگاه هنر معاصر اروپا که از حمایت‌های سیاسی هم برخوردار است از ۱۱ نوامبر ۲۰۲۰ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ دایر خواهد بود.

ایران آرت: همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، نمایشگاه هنر معاصر اروپا سال آینده میلادی با نمایش حدود ۲۰۰ اثر ۸۱ هنرمند از ۳۵ کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه تحت عنوان تنوع متحد از سوی بنیاد فرهنگ و هنر در بن آلمان و گالری دولتی ترتیاکوف مسکو سازمان دهی شده و از ۱۱ نوامبر ۲۰۲۰ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ دایر است.

این نمایشگاه همچنین از حمایت‌های سیاسی برخوردار است؛ طوری که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از طرفداران برگزاری آن هستند.

ایده برگزاری نمایشگاه در جریان مذاکرات پترزبورگ، مجمعی که از سوی پوتین و گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان بنا شد، رقم زده شد. هنوز مکان دقیقی برای برگزاری نمایشگاه مشخص نشده و مکان آن از مسکو تا برلین و پاریس، متغیر است. به گفته زلفیرا ترگولوا (Zelfira Tregulova) مدیر گالری ترتیاکوف، نمایشگاه مزبور، نمایی منحصر به فرد از هنر معاصر اروپا را ارائه می دهد.

والتر اسمرلینگ (Walter Smerling) رئیس بنیاد فرهنگ و هنر آلمان در سال ۲۰۱۷ نمایشگاه مشابهی تحت عنوان دویچلند ۸ -  هنر آلمان در چین در پکن برپا کرد که بیش از ۶۵۰ هزار بازیدکننده داشت.

وی در مورد نمایشگاه آن سال گفت: مشکلات سیاسی وجود دارد، اما هنر، مردم را متحد می کند و پل می سازد. در همین حال، روسیه نمایشگاه سال آینده را به دلیل همزمانی اش با هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و نقطه آغاز تاریخ اروپای مدرن، حائز اهمیت دانست.

هزینه برگزاری این نمایشگاه اعلام نشده است، اما بنیاد لارس ویندهورشت (Lars Windhorst Foundation)، شرکت دایملر، شرکت خردهفروشی پوشاک در آلمان موسوم به نیویورکر و شرکت آمریکایی مریدین کپیتال (Meridian Capital) از حامیان مالی آن هستند.

 

نمایشگاه هنرمند اثر هنری نمایشگاه هنری آرتیست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین