کد خبر: 41514 A

فهرست موفق‌ترین هنرمندان جهان منتشر شد/ پیشتازی گرهارد ریشتر و رکوردشکنی زنان

فهرست موفق‌ترین هنرمندان جهان منتشر شد/ پیشتازی گرهارد ریشتر و رکوردشکنی زنان

مجله کاپیتال فهرست موفق‌ترین هنرمندان جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرد.

ایران آرت: بر اساس فهرستی که مجله "کاپیتال" ارائه داده، گرهارد ریشتر همچنان موفق‌ترین هنرمند جهان است و این تازگی ندارد: این هنرمند نامدار آلمانی از ۱۶ سال پیش تاکنون همواره در رأس این فهرست بوده است.

مجله اقتصادی "کاپیتال" روز چهارشنبه (۲۳ اکتبر) تنها نام ۵۰ هنرمند را از لیست صدنفره فاش کرده است.

در مقام‌های بعدی به ترتیب این هنرمندان قرار گرفته‌اند: بروس نومن، هنرمند آمریکایی و پس از او دو هنرمند دیگر آلمانی: گئورگ بازلیتس و روزماری تروکل.

rosmery

به گزارش دویچه‌وله، نام هنرمندان بعدی تا مقام دهم که در این فهرست عنوان شده چنین است: سیندی شرمن (آمریکا)، تونی کرگ (بریتانیا)، انزلم کیفر (آلمان)، اولافور الیاسون (دانمارک)، ویلیام کنتریج (آفریقای جنوبی) و پیپیلوتی ریست، که استاد هنرهای چندرسانه‌ای از سویس است.

در این فهرست آمریکا با ۲۸ هنرمند در مقام اول و آلمان با ۲۷ هنرمند در مقام دوم قرار گرفته‌اند.

در فهرست دیگری که صد "ستاره فردا" را معرفی می‌کند، آرتور جفا در رأس قرار دارد. این هنرمند آفریقا آمریکایی در آخرین دور بینال ونیز، جایزه شیر طلایی بهترین هنرمند را از آن خود کرد.

N83311609-73022871

پس از او هیتو شتایرل، خانم فیلمساز و استاد هنر آلمانی قرار گرفته و همچنین آدرین پایپر، هنرمند آمریکایی مقیم برلین که در سال ۲۰۱۸ جایزه معتبر کته کولویتس را از آن خود کرد.

در میان فهرست صدنفره که از هنرمندان مهم جهان فردا عرضه شده، ۶۳ نفر زن هستند، چیزی که در تاریخ ۵۰ساله این لیست بی‌سابقه است. آنها هنرمندانی هستند که موفقیت و درخشش آنها به شکل روزافزونی بالا می‌رود.

مجله اقتصادی "کاپیتال" از سال ۱۹۷۰ تا کنون حدود ۳۰ هزار هنرمند حرفه‌ای را به عناوین گوناگون معرفی کرده است.

نقاشی هنرمند گرهارد ریشتر نقاش آرتیست آرتور جفا بروس نومن روزماری تروکل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین