کد خبر: 41513 A

بازگشت نقاشی "زمستان" به وارثان اصلی‌اش/ پای پلیس به میان آمد

بازگشت نقاشی "زمستان" به وارثان اصلی‌اش/ پای پلیس به میان آمد

پلیس آمریکا تابلو نقاشی مشهوری که توسط ارتش نازی‌ها غارت شده بود و برای مدت‌ها در یکی از موزه‌های نیویورک نگهداری می‌شد را به وارثان اصلی‌اش باز می‌گرداند.

ایران آرت: پلیس "اف بی آی" اعلام کرد تابلو نقاشی "زمستان" اثر ‌گری ملچرز، نقاش آمریکایی که برای سال‌های متمادی بر روی دیوار "موزه آرکل" نصب می‌شده پیش از آن که توسط سربازان ارتش نازی‌ها ربوده شود به یک خانواده آلمان یهودی تعلق داشته است. موزه "آرکل" که در نیویورک واقع شده است، مجموعه بزرگی از تابلوهای نقاشی هنرمندان آمریکایی را در خود جای داده است. 

حالا موزه "آرکل"‌ نمایش این اثر را متوقف کرده و قرار است تا زمان تحویل دادن این تابلو نقاشی به وارثان اصلی‌اش، این اثر نزد پلیس باقی بماند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، طبق تحقیق پلیس این تابلو نقاشی، یکی از چندین اثری است توسط سربازان ارتش نازی از مجموعه دارایی‌های این خانواده یهودی غارت شده است.

مسئولان موزه "‌آرکل" پس از اطلاع از تاریخچه این تابلو نقاشی ابراز تاسف کردند و تمامی حقوق نگهداری از این اثر را به وارثان حقیقی خانواده یهودی واگذار گردند.

این اقدام بخشی از موجی است که چندی است برای استرداد آثار هنری و باستانی غارت‌شده توسط ارتش‌ نازی‌ها در سطح بین‌الملل به راه افتاده است.

پیش‌تر نیز یک تابلو نقاشی تحسین‌شده از نقاش چیره‌دست هلندی با موضوع "طبیعت بی‌جان" که در جریان جنگ جهانی دوم توسط سربازان "نازی" از ایتالیا ربوده شده بود، توسط دولت آلمان  به "فلورانس" بازگردانده شد.

همچنین یک موزه و دو گالری هنری در "مونیخ"، سه طراحی رنگی متعلق به قرن نوزدهم و پنج تابلو نقاشی متعلق به قرن شانزدهم الی بیستم را که توسط سربازان ارتش نازی از اموال یک خانواده یهودی غارت شده بودند را به وارثان حقیقی این آثار بازگرداندند.

 

نقاشی تابلوی نقاشی نقاش گری ملچرز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین