کد خبر: 41509 A

نسخه بدل گران‌ترین نقاشی جهان به نمایش درآمد!/ عکس

نسخه بدل گران‌ترین نقاشی جهان به نمایش درآمد!/ عکس

افتتاح بزرگترین نمایشگاه آثار داوینچی در موزه لوور نه تنها اثری از گران‌قیمت‌ترین تابلوی این هنرمند نبود بلکه مسوولان این موزه یک نسخه بدل از آن را به نمایش گذاشتند.

ایران آرت: از چندین ماه پیش از برگزاری نمایشگاهی عظیم از آثار "‌لئوناردو داوینچی" به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت این هنرمند چیره‌دست ایتالیایی، بحث بر سر حضور گران‌ترین نقاشی جهان منسوب به این نقاش  در این نمایشگاه بالا گرفت.

در ابتدا شک و تردیدهای موجود بر سر اصالت این اثر هنری به یکی از دلایل امکان  غیبت این تابلو نقاشی در نمایشگاه عظیم "داوینچی" تبدیل شد. سپس رسانه‌های مختلف به نقل از سخنگوهای موزه لوور اعلام کردند این موزه درخواست امانت گرفتن "‌تابلو سالواتور موندی" را به مالک ناشناسش ارائه داده است و امیدوار است بتواند این تابلو نقاشی را به ده‌ها اثر "‌داوینچی" که برای نمایش در این نمایشگاه از موزه‌ها و موسسات بزرگ جهان جمع‌آوری شده‌اند، اضافه کند.

با این حال مسوولان موزه لوور روز گذشته سعی کردند با استفاده از یک نسخه بدل تابلو نقاشی "سالواتور موندی" که گفته می‌شود توسط یکی از شاگردان "‌داوینچی" نقاشی شده، جای خالی گران‌ترین تابلو نقاشی جهان را پر کنند.
 

61469962

به گزارش ایسنا، تابلو "سالواتور موندی" در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در حراجی کریستیز به قیمت ۴۵۰.۳ میلیون دلار فروخته شد و رکورد گران‌ترین تابلو نقاشی جهان را شکست. اطلاعات دقیقی از مالک این اثر در دست نیست، اما از زمان فروخته شدن این اثر، رسانه‌های مختلف "محمد بن سلمان" ـ ولیعهد عربستان سعودی ـ را به عنوان مالک اصلی این تابلو معرفی کرده‌اند. قدمت نقاشی "سالواتور موندی" (منجی جهان) که یکی از حدود ۲۰ نقاشی به جا مانده از "داوینچی" ـ نقاش نامدار رنسانس ـ است، به سال ۱۵۰۰ میلادی بازمی‌گردد. در این نقاشی حضرت مسیح (ع) با لباسی آبی با نوارهای قرمز و در حالی که گوی بلورینی در دست دارد به تصویر کشیده شده است.

موزه لوور نیز در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تابلو "سالواتور موندی"‌ تا پایان بیست و چهارم فوریه سال آینده به این نمایشگاه اضافه شود یا نه هیچ بیانه‌ای صادر نکرده است.

با این حال این نمایشگاه با وجود غیبت گرانترین تابلو نقاشی جهان، تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است. به گفته مسئولان موزه لوور تاکنون ۲۶۰ هزار بلیت این نمایشگاه به فروش رفته است. مسئولان این موزه پیش‌تر اعلام کرده ‌بودند امیدوارند، این نمایشگاه بتواند حداقل نیم میلیون بازدیدکننده را به لوور بکشاند.

 

داوینچی موزه لوور لئوناردو داوینچی سالواتور موندی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین