کد خبر: 41451 A

نمایشگاه نقاشی نوگرایان فیگوراتیو ایران در گالری ایده

نمایشگاه نقاشی نوگرایان فیگوراتیو ایران در گالری ایده

گالری ایده بار دیگر میزبان بزرگان هنر نقاشی ایران می‌شود.

ایران آرت: گالری ایده میزبان آثار جمعی از اساتید بنام و چیره‌دستی نقاشی فیگوراتیو ایران همچون علی ندائی، نیلوفر قادری‌نژاد، مهدی احمدی، پرویز حیدرزاده، جمشید حقیقت‌شناس، داوود مظفری، کیومرث هارپا، ناصر عزیزی و مهدی ضیالدینی خواهد شد.

این نمایشگاه با عنوان "نوگرایان فیگوراتیو ایران" ۱۰ آبان ماه از ساعت ۱۶ در گالری ایده افتتاح می‌شود.

علی ندایی متولد ۱۳۳۶ آبادان است. او در مقطع کارشناس ارشد نقاشی، مدرک خود را از دانشگاه هنر اخذ نموده است. وی تاکنون چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در کارنامه کاری خود داشته که این فعالیت‌ها از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۸ ادامه‌دار بوده است.

نیلوفر قادری‌نژاد متولد خرداد ۱۳۳۶ تهران است. او دانش آموخته رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و ۳۰ سال سابقه‌ تدریس طراحی و نقاشی در آموزشگاه‌های دانشگاه تهران کلاس‌های شبانه، آموزشگاه‌های مهرین، لاله و ماه مهر و ۶ سال تدریس در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز هنر و معماری را در سابقه کاری خود دارد. قادری‌نژاد عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران است و در عرصه نقاشی دیواری و تصویرسازی کتاب نیز فعالیت می‌کند.

پرویز حیدرزاده متولد ۲۷ آبان ۱۳۳۵ قصر شیرین است. او کارشناسی رشته هنرهای تجسمی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران  را در سال ۱۳۶۷ و کارشناسی ارشد رشته نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی را در سال ۱۳۷۴ اخذ نمود. وی عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۷۵ تاکنون است و سابقه تدریس هنر طراحی و نقاشی در دانشکده‌های هنری، سوره، رویان نوشهر، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد.

جمشید حقیقت شناس متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است. او فارغ‌التحصیل نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. این نقاش در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارج از کشور آثارش را به نمایش گذاشته است. عضویت در خانه هنرمندان، عضویت نقاشان گروه ۳۰+، عضویت رسمی انجمن هنرمندان نقاش ایران و ریاست این انجمن و تدریس در دانشگاه آزاد معماری تبریز در کارنامه فعالیت‌های هنری این هنرمند به چشم می‌خورند. حقیقت شناس موفق به کسب جایزه اثر برگزیده بخش گفتگو از اولین نمایشگاه بین المللی طراحی معاصر  تهران ۱۳۷۸ و جایزه افتخار یازدهمین بی ینال بنگلادش، داکار ۱۳۸۲ شده است.

داوود مظفری فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. وی تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری از جمله در سالن دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران (انفرادی)، گالری افرند ( به مناسبت هزارمین سال سرایش شاهنامه فردوسی، گالری آریا، گالری رما واشنگتن دی‌سی، کتابخانه رابرتز دانشگاه تورنتو، موزه هنرهای معاصر تهران، فرانسه مرکز مطالعات شرق و … برگزار نموده است.

مهدی احمدی متولد ۱۳۴۵ نقاش، بازیگر سینما و هنرمند ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر است. نقاشی را از سال ۱۳۶۳ شروع کرد و اولین نمایشگاه انفرادی‌اش در سال ۱۳۷۴ برپا شد. او تاکنون در بیشتر از ۳۰ نمایشگاه نقاشی شرکت داشته است. وی همچنین بازیگری را از سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم "در کوچه‌های عشق" به کارگردانی خسرو سینایی شروع کرد.

کیومرث هارپا متولد  ۱۳۳۶ تهران است، نقاشی را به‌صورت جدی در سال ۱۳۵۱ آغاز نمود و در سال ۱۳۶۲ به دانشگاه هنر راه یافت. در سال ۱۳۷۰ از پایان‌نامه‌ خود با راهنمایی زنده‌یاد ایرج زند، دفاع کرد. این پایان البته آغازی بود برای حضور مجددش در دانشگاه اما این بار در مقام معلم. هارپا ما بین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۵ به‌صورت مستمر در دانشگاه‌های معتبر کشور به تدریس پرداخت. علاوه بر نقاشی در عرصه‌ مجسمه‌سازی نیز، با نگاه ویژه و کاملاً شخصی خود، آثاری را خلق کرده است.

مهدی ضیاء الدینی در سال ۱۳۴۰ در شهر سنندج دیده به جهان گشود. از دوران کودکی با علاقه‌ای که به نقاشی داشته در این زمینه فعالیت کرده است اما از سال ۱۳۵۵ زیر نظر برادر خود استاد هادی ضیاءالدینی از اساتید به نام تجسمی کشور به صورت حرفه‌ای به نقاشی روی آورد. وی با ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و زیر نظر استاد روئین پاکباز به ادامه فعالیت می‌پردازد. بیش از ۲۵ سال تدریس در مراکز مختلف هنری و دانشگاه‌های استان، آموزش هنرمندان در زمینه تجسمی که اغلب آنان خود امروز از هنرمندان مطرح استان کردستان محسوب می‌شوند بخشی از فعالیت‌های این استاد است.

ناصر عزیزی متولد ۱۳۴۹  است. او تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد نقاشی را در دانشگاه آزاد تهران به اتمام رسانده است. عزیزی از جمله هنرمندان فعالی است که تاکنون بیش از ۸۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل ایران و خارج از کشور برگزار کرده. او در کشورهایی مانند نروژ، سوئیس، آلمان، قطر، کویت و امارات متحده عربی نمایشگاه داشته و نیز در سمپوزیوم‌های مختلفی در کشورهایی چون فرانسه و اسلواکی شرکت کرده است.

علی ندایی نیلوفر قادری نژاد جمشید حقیقت شناس مهدی احمدی گالری ایده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین