کد خبر: 41236 A

هشت چشمه جاذبه تازه کاشان/ حسین فرمانی و دومین خانه هنری

هشت چشمه جاذبه تازه کاشان/ حسین فرمانی و دومین خانه هنری

در نزدیکی دیوار قدیمی شهر کاشان، که در روزگاران قدیم، یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های کاشان برای جهانگردان خارجی بوده، جاذبه‌ای جدید ایجاد شده است؛ فضای هنری هشت‌چشمه...

ایران آرت: در نزدیکی دیوار قدیمی شهر کاشان، که در روزگاران قدیم، یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های کاشان برای جهانگردان خارجی بوده، جاذبه‌ای جدید ایجاد شده است؛ فضای هنری هشت‌چشمه.

کارگاه ابریشم‌تابی‌ای که در گذر سالیان بسیار متروک و بدون استفاده بود، پس از مرمت و بازسازی و تجهیز، اکنون به فضایی هنری تبدیل شده که همه روزه میزبان جوانان کاشانی و گردشگران داخلی و خارجی هنر دوست است.

بنای هشت‌چشمه در نوع خود، با هشت دهنه طاق آجری بلند و پایه‌های قطورخشتی، ساختمانی منحصر بفرد است که امکان برگزاری برنامه‌های متنوع هنری نظیر نمایش انواعِ آثار تجسمی، هنر اجرا، پخش فیلم، اجرای تئاتر و موسیقی و ... را فراهم می‌آورد.

هشت چشمه کاشان

این مرکز فرهنگی با همت حسین فرمانی و همراهی حسن روشن بخت و حسین روشن‌بخت، در تاریخ ۲۴ خرداد ماه سال ۹۸، با نمایش آثار عکاس معروف بین‌المللی "استیو مک‌کوری" در قطع‌های بسیار بزرگ آغاز به کار کرد.

حسین فرمانی مجموعه‌دار معروف ایرانی و موسس جوایز معتبر بین‌المللی نظیرLucie ، IPA و بنیانگذار بنیاد لوسی‌ است و پیش از این مجموعه فرهنگی "خانه استیو" را نیز در کاشان راه‌اندازی نموده‌ است.

حسین فرمانی

در طراحی فضای هشت‌چشمه نیز به‌سانِ خانه‌ی استیو سعی شده با حفظ اصالت بنا، ترکیب خوشایندی از عناصر معماری سنتی ایران با المان‌های معماری مدرن به دست آید.

آقای فرمانی این مراکز را با هدفِ کمک به جوانانِ هنرمند و مستعد ایرانی و کاشانی و آشنایی آنان با آثار هنری روز دنیا ایجاد کرده است.

فضای هنری هشت‌چشمه، در کاشان، خیابان ملافتح‌الله، کوچه مفسر پنجم واقع شده و همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای هنر دوستان است.

 

حسین فرمانی خانه استیو کاشان هشت چشمه کاشان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین