کد خبر: 41036 A

کشف نقاشی باستانی در ایتالیا/ بازنمایی زخم‌های گلادیاتورها/ عکس

کشف نقاشی باستانی در ایتالیا/ بازنمایی زخم‌های گلادیاتورها/ عکس

باستان شناسان در ایتالیا، یک نقاشی باستانی را از نبرد گلادیاتورها کشف کردند.

ایران آرت، این نقاشی دیواری که از گزند باد و باران و دیگر آفات زمان در امان مانده، صحنه ای از پایان نبرد بین دو دسته متفاوت گلادیاتور است که یکی از آنها پیروز شده و دیگری تسلیم. دسته و رده هر یک از این گلادیاتورها از روی سلاح و سپرهایشان مشخص می شود. این آخرین کشف در منطقه ۲۱ هکتاری ریجیو ۵/Regio V  در شمال منطقه باستان‌شناختی است که هنوز امکان بازدید عمومی آن فراهم نیست. این نقاشی دیواری روی دیوار زیر پلکان عمودی محل احتمالی غذاخوری گلادیاتورها کشف شده، محلی که پاتوق آنها بوده است.

شهر و ویرانه‌های پمپئی در نزدیکی شهر ناپل در ایتالیا، بر اثر آتشفشان کوه وزوو (وزویوس) ۷۹ سال بعد از میلاد مسیح مدفون شد. پمپئی در کنار هرکولانیوم و بسیاری مجموعه ویلاهای اطراف منطقه؛ عمدتاً به صورت مخروبه و ویران، زیر ۴ تا ۶ متر (۱۳ تا ۲۰ فوت) خاکستر آتشفشانی و خاک آن رفت و به صورت کاملا اتفاقی در سال ۱۵۹۹ کشف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، ماسیمو اوسانا، مدیر سایت باستان‌شناسی پمپئی می گوید: این محل به احتمال زیاد پاتوق گلادیاتورها بوده است در نزدیکی این محل پاسگاه های محل اقامت آنها قرار دارد و دیوارنوشته‌های اطراف محل دال بر وجود دنیای گلادیاتورها همین نزدیکی است.

وی افزود: یکی از نکات جالب در این نقاشی‌دیواری بازنمایی بسیار واقع‌گرای زخم های روی بازو و قفسه سینه گلادیاتور بازنده است، البته که نمی دانیم سرانجام جنگ چه شده، ممکن است، مرده باشد، به اسارت گرفته شده باشد یا فورجه‌ای به او داده باشند. حفاری ها در منطقه ریجیو ۵ ایتالیا از زمان آغاز در سال گذشته به عنوان بخشی از برنامه پروژه بزرگ پمپئی تحت حمایت اتحادیه اروپا دستاوردهای زیادی داشته است. غیر از دیوارنوشته‌ها، نقاشی‌های دیواری بقایای اجساد انسانی در این پروژه کشف شده که شامل اسکلت دو زن و سه بچه در یک ویلا و بقایای جسد و زین و برگ یک اسب نیز هست.

گلادیاتور   

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد در صورتی که مقامات ایتالیایی برای نگهداری این سایت اقدامی درخور صورت ندهند آن را در فهرست میراث فرهنگی در معرض خطر قرار خواهد داد و از آن زمان اقدامات زیادی در این محل صورت گرفته که سالانه ۴ میلیون بازدید کننده دارد.

ایتالیا گلادیاتور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین