کد خبر: 40080 A

جلیل رسولی: حضور هنرمندان شهرستانی در بی‌ینال ونیز ماهیت درست و قابل توجه‌ای دارد

جلیل رسولی: حضور هنرمندان شهرستانی در بی‌ینال ونیز ماهیت درست و قابل توجه‌ای دارد

جلیل رسولی گفت: هنرمندان شهرستانی سرشار از هنر هستند فقط باید شرایطی فراهم شود تا هنر خود را ارائه دهند.

ایران آرت: جلیل رسولی هنرمند خوشنویس درباره حضور هنرمندان ایرانی در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز گفت: حضور هنر و هنرمندان ایرانی در هر عرصه‌ای نشان دهنده این است که هنر ما قابلیت‌های بالایی دارد فقط باید شرایطی فراهم شود تا هنرمندان بتوانند هنر خود را ارائه دهند.

پاویون ایران در بینال ونیز

رسولی در ادامه بیان کرد: ایران می‌تواند در این رویداد بین‌المللی ماهیت دیدگاه‌های فرهنگی ایران را به نمایش بگذارد. این دیدگاه برخی که حضور ایران را در شرایط خاص کشور در بی‌ینال ونیز مورد بی‌توجهی قرار می‌دهند، اشتباه است زیرا در همه جای دنیا موضوع فرهنگ و هنر را از مبحث‌های دیگر جدا می‌کنند.

این خوشنویس پیشکسوت خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که امسال به موضوع گستره هنری در سراسر ایران توجه شده و فرصتی برای حضور هنرمندان شهرستانی نیز در این رویداد بین‌المللی فراهم شده است. این موضوع ماهیت درست و قابل توجه‌ای دارد.

این هنرمند در ادامه تاکید کرد: هنرمندان شهرستانی سرشار از هنر هستند فقط باید شرایطی فراهم شود تا هنر خود را ارائه دهند. من از نزدیک شاهد بودم که کار بعضی از آن‌ها واقعا بی‌نظیر است فقط نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.

جلیل رسولی افزود: هنرمندان دیگر با کمک اسپانسرهای مختلف راه خود را پیدا می‌کنند پس مسئولین و نهادهای دولتی باید فکری به حال هنرمندان شهرستانی کنند.

رسولی در پایان گفت: حضور بانک خصوصی (باک آینده) و حمایت از هنر در بی‌ینال ونیز نشان دهنده این است که دغدغه بخش خصوصی حمایت و پشتیبانی از هنر است پس اگر مسئولین دولتی هم بخشی از کار را به عهده بگیرند هنر به اوج خود می‌رسد.

پاویون جمهوری اسلامی ایران از 21 اردیبهشت‌ماه (11 می 2019) در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز با آثاری از سمیرا علیخانزاده، رضا لواسانی و علی میرعظیمی، برپاست و تا سوم آذر (24 نوامبر ) میزبان هنردوستان از سراسر دنیا است.

 

           

 

 

 

پنجاه و هشتمین بینال ونیز بانک آینده جلیل رسولی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین