کد خبر: 40032 A

هنر ایران قابلیت‌های بالایی دارد و همه جهانیان باید با این هنر والا آشنا شوند / باید مسئله هنر را از هر موضوع دیگری جدا کنیم / روایت محمد احصایی از حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز

هنر ایران قابلیت‌های بالایی دارد و همه جهانیان باید با این هنر والا آشنا شوند / باید مسئله هنر را از هر موضوع دیگری جدا کنیم / روایت محمد احصایی از حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز

محمد احصایی هنرمند پیشکسوت خط و نقاشی معتقد است؛ هنر ایرانی قابلیت‌های بالایی دارد و همه جهانیان باید با این هنر والا آشنا شوند.

ایران آرت: محمد احصایی هنرمند باسابقه خوشنویس و نقاش درباره حضور هنرمندان ایرانی در بی‌ینال ونیز گفت: به نظرم حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز خیلی خوب است، زیرا سبب می‌شود هنر جان تازه‌ای بگیرد و هنر ایرانی در سطح جهانی مطرح شود. هنر ایرانی قابلیت‌های بالایی دارد و همه جهانیان باید با این هنر والا آشنا شوند.

احصایی در ادامه بیان کرد: بسیاری معتقدند در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور حضور ایران در ونیز توجیه ندارد در صورتی‌که این دیدگاه اشتباه است، زیرا ما باید مسئله هنر را از هر موضوع دیگری جدا کنیم. اتفاقا اگر در شرایط فعلی نشان دهیم که هنر ایرانی حرفی برای گفتن دارد، موفق خواهیم بود.

این خوشنویس در ادامه تاکید کرد: همچنین ایران می‌تواند در این رویداد بین‌المللی ماهیت دیدگاه‌های فرهنگی کشور را به نمایش بگذارد.

این نقاش خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر این است که امسال به موضوع گستره هنری در سراسر ایران توجه شده و فرصتی برای حضور هنرمندان شهرستانی نیز در این رویداد بین‌المللی فراهم شده است.

پاویون ایران در بینال ونیز

محمد احصایی افزود: ما هنرمندان بسیاری داریم که در شهرستان زندگی می‌کنند ولی کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند در صورتی‌که بسیاری از این افراد سرشار از هنر هستند و در هر مرحله‌ای باید از حضور آن‌ها هم استفاده کنیم.

این خوشنویس در پایان گفت: خوشبختانه یک بانک خصوصی (بانک آینده)به حوزه هنر ورود کرده است و غرفه ایران را در بی‌ینال ونیز همراهی می‌کند؛ به نظرمن حمایت بخش خصوصی از هنر می‌تواند به رشد هنر کمک کند. بخش خصوصی می‌تواند راه را برای هنر باز کند. البته نهادهای دولتی هم باید کمک کنند زیرا یک دست به تنهایی صدا ندارد. وجود و حمایت بخش خصوصی سبب دلگرمی هنر و هنرمندان می‌شود.

پاویون جمهوری اسلامی ایران از 21 اردیبهشت‌ماه (11 می 2019) در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز با آثاری از سمیرا علیخانزاده، رضا لواسانی و علی میرعظیمی، برپاست و تا سوم آذر (24 نوامبر ) میزبان هنردوستان از سراسر دنیا است.

 

محمد احصایی پنجاه و هشتمین بینال ونیز بانک آینده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین