کد خبر: 39983 A

حمایت ایران درودی از حضور ایران در بی‌ینال ونیز / هنر برای همه با ارزش است و آن را با موضوعات دیگر قاطی نکنیم

حمایت ایران درودی از حضور ایران در بی‌ینال ونیز / هنر برای همه با ارزش است و آن را با موضوعات دیگر قاطی نکنیم

ایران درودی گفت: حمایت بخش خصوصی از هنر اگر تداوم یابد، هنر می‌تواند جان دوباره بگیرد تا هنر ایران زمین در سطح جهانی مطرح شود.

ایران آرت: ایران درودی، بانوی پیشکسوت نقاشی ایران، درباره حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز گفت: امسال سه هنرمند به بی‌ینال ونیز رفتند که با روش‌های خاص هنری خود وجوه جهانی و معاصر هنر ایرانی را عرضه کردند. این هنرمندان از نظر طرح، ایده و زبان جهانی بالاترین امتیاز را در میان هنرمندان کشور به دست آوردند و بر همین اساس انتخاب شدند.

درودی در ادامه بیان کرد: حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی ینال ونیز می‌تواند هنر ایران زمین را به همه جهان معرفی کند. خیلی‌ها معتقدند با توجه به شرایط کنونی کشور این حضور توجیه ندارد در صورتی‌که این طور نیست؛ زیرا هنر برای همه با ارزش است و آن را با موضوعات دیگر قاطی نمی‌کنند.

این پیشکسوت در ادامه تاکید کرد: امسال به هنرمندان شهرستانی هم توجه شد، یعنی دست آن‌ها را باز گذاشتند تا اگر هنری دارند ارائه دهند. این کار نشان‌دهنده این است که در حوزه هنر در حال پیشرفت هستیم و نباید فقط به تعداد خاصی از هنرمندان پایتخت توجه کنیم.

این نقاش افزود: نهادهای دولتی وظایف خاصی بر عهده دارند یعنی هنرمندان باید هنر خود را به بهترین شکل ارائه دهند و در مقابل دولت از آنها پشتیبانی کند.

پاویون ایران در بینال ونیز

ایران درودی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال در بی‌ینال ونیز یک بانک خصوصی (بانک آینده) به حوزه هنر ورود کرده است و غرفه ایران را همراهی می‌کند. این کار باید ادامه‌دار باشد و اگر تداوم یابد هنر ایران می‌تواند جان دوباره بگیرد و در سطح جهانی مطرح شود.

پاویون جمهوری اسلامی ایران از 21 اردیبهشت‌ماه (11 می 2019) در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز با آثاری از سمیرا علیخانزاده، رضا لواسانی و علی میرعظیمی، برپاست و تا سوم آذر (24 نوامبر ) میزبان هنردوستان از سراسر دنیا است.

 

ایران درودی پنجاه و هشتمین بینال ونیز بانک آینده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین