کد خبر: 39962 A

غلامحسین امیرخانی: هنر ایران در بی‌ینال ونیز چهره واقعی کشورمان را به مردم جهان نشان می‌دهد

غلامحسین امیرخانی: هنر ایران در بی‌ینال ونیز چهره واقعی کشورمان را به مردم جهان نشان می‌دهد

غلامحسین امیرخانی گفت: با وجود شرایط خاص کشورمان حضور هنرمندان ایرانی در بی‌ینال ونیز می‌تواند راه‌گشایی برای هنر ایران باشد تا به دنیا نشان دهیم، هنر ایرانی خیلی پربار است.

ایران آرت: غلامحسین امیرخانی، استاد پیشکسوت خوشنویس درباره حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز گفت: بی‌ینال ونیز برای همه هنرمندان مهم است و حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز برای هنر کشور ما خیلی خوب است؛ زیرا هنر ایرانی می‌تواند چهره واقعی کشورمان را به همه مردم جهان نشان دهد.

امیرخانی در ادامه بیان کرد: اینکه در این دوره ایران با سه هنرمند و در مدیای هنر جدید، مثل چیدمان و ویدیو در ونیز شرکت کرده نشان‌دهنده این است که هنرمندان در حال پیشرفت هستند و با هنر روز دنیا پیش می‌روند.

این هنرمند تاکید کرد: با وجود شرایط خاص کشورمان حضور هنرمندان ایرانی در بی‌ینال ونیز می‌تواند راه‌گشایی برای هنر باشد و به همه نشان دهد که هنر ایرانی خیلی پربار است.

پاویون ایران در بینال ونیز

این استاد خوشنویس در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین امسال به موضوع گستره هنری در سراسر ایران توجه شده است و فرصتی برای حضور هنرمندان شهرستانی نیز در بی‌ینال ونیز فراهم شد. گاهی هنرمندان شهرستانی بیش‌تر تلاش می‌کنند ولی تلاش آن‌ها دیده نمی‌شود. این اقدام مهم سبب می‌شود همه هنرمندان با هم برابر باشند و هرشخصی هنرش قوی‌تر است به درجات بالاتر برسد.

غلامحسین امیرخانی افزود: براساس شنیده‌هایم برای اولین بار شاهد هستیم که یک بانک خصوصی (بانک آینده) به حوزه هنر ورود کرده و غرفه ایران را در بی‌ینال ونیز همراهی می‌کند. این اتفاق مهم را نباید دست کم بگیریم و این حمایت‌ها از هنر باید ادامه یابد. اگر بخش دولتی و خصوصی هر کدام بخشی از حمایت هنر را به عهده بگیرند شاهد شکوفایی هنر خواهیم بود.

پاویون جمهوری اسلامی ایران از 21 اردیبهشت‌ماه (11 می 2019) در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز با آثاری از سمیرا علیخانزاده، رضا لواسانی و علی میرعظیمی، برپاست و تا سوم آذر (24 نوامبر ) میزبان هنردوستان از سراسر دنیا است.

 

 

غلامحسین امیرخانی پنجاه و هشتمین بینال ونیز بانک آینده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین