کد خبر: 39631 A

همه چیز درباره تعطیلی گالری ۴ /مرجان شکری: من نقاش هستم/ بهترین خاطره از حراج تهران

همه چیز درباره تعطیلی گالری ۴ /مرجان شکری: من نقاش هستم/ بهترین خاطره از حراج تهران

در پی شایعات تعطیلی گالری ۴ با مرجان شکری، مدیر این گالری گفتگو کردیم:

ایران آرت : در پی شایعات تعطیلی گالری ۴ با مرجان شکری، نقاش و مدیر این گالری گفتگو کردیم:

خانم شکری شنیده شده گالری چهار تعطیل شده، و حتی واگذار کردید؟

شکری: خیر واگذار نکردم گالری را فعلا بستم.قصد واگذاری هم ندارم چون اعتقاد دارم گالری ۴ با حضور خود من گالری ۴ شد و دارای یک فضا و ایدولوژی خاص بود. 

پس سرانجام بین نقاش بودن و گالری دار بودن، نقاش را انتخاب کرده اید

شکری: بله من همیشه گفتم در درجه اول یک نقاش هستم این ۳ سالی که به گالری داری مشغول شدم برایم خیلی سخت ودشوار شده بود که به زندگی هنری خودم برسم وکمتر وقت پیدا میکردم برای نقاشی ...من نقاش هستم و عاشق رنگ و بوم. البته متریالیست نیستم اما زندگی گالری داری با روح نقاش سازگاری ندارد… من یک نقاشم برای حمایت از هنرمندان گالری را تاسیس کردم قبل از اینکه به این موضوع فکر کنم که رسالت من حمایت کردند از هنرمندان نیست بلکه تداوم بخشیدن به هنر خودم هست..

گالری چهار چند وقت برپا بود و چند نمایشگاه برگزار کردید؟

شکری: ۳ سال، ماهی ۲ تا نمایشگاه داشتم که درسال ۲۴ تا نمایشگاه می شد و به جرات میتوانم بگویم در این مدت همانطور که در جریان هستید نمایشگاهای خوب و موفقی در گالری ۴ برقرار شد.

با توجه به تجربه ای که در این مدت کسب کردین گالری داری را چطور دیدید؟

شکری: بسیار شغل زیبا و در عین حال پر حاشیه، مخصوصا برای یک هنرمند....ولی از اینکه  یکسری هنرمند جوان را به جامعه هنر معرفی می کنید و باعث موفقیت و دیده شدنش می شوید احساس بسیار خوبی دارد.


اگر بخواهید خاطره خوب از دوره گالری داری تان بگویید به چه خاطره ای اشاره می کنید؟

شکری: روزهای سختم همیشه بهترین خاطرات من هستند چون عموما از آنها موفق بیرون آمده ام. همیشه سخت ترین نمایشگاههای گالری بهترین و موفق ترین شدند. در کل چالش هایی را که این مدت تجربه کردم برایم جالب بود. ولی پر خاطره ترین لحظات گالری داری ام، زمانی بود که در حراج تهران شرکت کردم و به عنوان نماینده هم زمان سه مجموعه دار، با یکی حضوری و با دو مجموعه دار دیگر تلفنی، به اصطلاح بید می کردم و حاصل بسیار موفق و درخشانی داشت. واقعا آن روز یکی از روزهای پر استرسم بود که تبدیل به روزی با خاطره مثبت برایم شد...الان هم خیلی خوشحالم که توانستم از قدرت و نفس، به خاطر هنرم کنار بکشم ...من مرجان شکری نقاش هستم.

گالری چهار تا چه زمانی بسته خواهد ماند و چه برنامه ای در آینده برایش دارید؟

شکری: فعلا قصدم تعطیل کردن گالری ۴ هست ...برنامه ای برای اینده ندارم

 

گالری چهار مرجان شکری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین