کد خبر: 39208 A

فروش نیم میلیون پوندی مجسمه‌‌ مرموز جاکومتی/ عکس

فروش نیم میلیون پوندی مجسمه‌‌ مرموز جاکومتی/ عکس

مجسمه‌ای که در یکی از برنامه‌های شبکه بی‌بی‌سی به عنوان اثری بی‌ارزش شناخته شده بود،‌ در یک مزایده به عنوان شاهکاری از آلبرتو جاکومتی فروخته شد.

ایران آرت: فیلیپ مولد، کارشناس آثار هنری در سال ۲۰۱۷ در یکی از برنامه‌های شبکه بی بی سی که به صحت اصالت آثار هنری می‌پردازد، از این مجسمه به عنوان اثری بی‌ارزش یاد کرد و آن را برای انجام تحقیقات بیشتر به پاریس فرستاد، اما بعدها مشخص شد که این مجسمه ناشناس در حقیقت یکی از آثار "آلبرتو جاکومتی" مجسمه‌ساز تحسین‌شده‌ی سوئیسی است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، آثار جعلی "جاکومتی" در بازار آثار هنری کم نیستند و این مجسمه پانصد هزار پوندی نیز هیچ امضایی از خالق خود را به همراه نداشت، به همین دلیل کارشناسان برای تایید اصالت آن با مشکل رو به رو شدند.

اما کمی بعد از بررسی این مجسمه در برنامه تلویزیونی، لایه‌هایی از رنگ از مجسمه پاک شد و امضای "جاکومتی" مشخص شد. این مجسمه در حراجی ماه فوریه کریستیز به قیمت پانصد هزار پوند فروخته شد.

L3VdQsjiWmJj

این مجسمه توسط فردی به نام "‌کلر کلارک هال" که مادربزرگش در گذشته با همسر "جاکومتی"  آشنایی داشته و به طور مستقیم این مجسمه را در دهه ۳۰ از "جاکومتی" دریافت کرده است،‌ به برنامه تلویزیونی بی بی سی معرفی شد.

این مجسمه در دهه ۶۰ طی حادثه‌ای شکست و توسط همان خانواده به وسیله‌ی یک چسب ساده به هم متصل و سپس رنگ‌آمیزی شد. امضای "جاکومتی" پس از آن که مجسمه‌ی شکسته شده توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و چسب و رنگ از آن پاک شد،‌ مشخص شد.

 

مجسمه آلبرتو جاکومتی اثر هنری فیلیپ مولد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین