کد خبر: 3903 A

مصوبه شورای شهر بلوا به پا کرد/ خانه انجمن های هنرهای تجسمی کجاست؟

مصوبه شورای شهر بلوا به پا کرد/ خانه انجمن های هنرهای تجسمی کجاست؟

مصوبه تازه شورای اسلامی شهر تهران که «خانه هنرمندان ۲» را به خانه «معماری (استادلرزاده)» تبدیل کرد، سو تفاهم هایی در خصوص مکان انجمن های هنرهای تجسمی به وجود آورده است.

ایران آرت : رییس انجمن هنرمندان نقاش اعلام کرد در حال حاضر «خانه هنرمندان ۲» همین مکانی است که انجمن هنرهای تجسمی در آن مستقر هستند و مصوبه شورای شهر ربطی به این مکان ندارد.

به گزارش مهر، در خبرها آمد با تصویب شورای اسلامی شهر تهران «خانه هنرمندان ۲» به خانه «معماری (استادلرزاده)» تبدیل شد. با این مصوبه عرصه و اعیان خانه استاد لرزاده همچنان در دست شهرداری باقی مانده و در ترکیب هیات امنا این خانه یک نفر از اعضای شورای شهر و یک نفر از انجمن معماری کشور قرار می گیرند.

این در حالیست که در حوزه تجسمی آنچه «معروف» است این موضوع است که تمامی انجمن های هنرهای تجسمی کشور در «خانه هنرمندان ۲» ساکن هستند و به دنبال اعلام این خبر این سوال ایجاد شد که تکلیف انجمن ها چه می شود. این در حالی است که در مرداد ماه سال ۹۴ «خانه هنرمندان ۲» که از همان زمان به خانه استاد لرزاده شهره بود به صورت تعطیل درآمد و همه انجمن های تجسمی در خانه دیگری در خیابان ایرانشهر مستقر شدند و نام این مکان «خانه هنرمندان ۲» نام گرفت و حتی یک مراسم افتتاحیه برای این «خانه» توسط هنرمندان و مدیر عامل وقت خانه هنرمندان گرفته شد. 

برای پیگیری سرنوشت محل حضور انجمن‌های هنرهای تجسمی با معصومه مظفری رییس انجمن هنرمندان نقاش تماس گرفتیم که وی در این باره گفت: ما پیش از این در خانه استاد لرزاده که همان زمان هم به همین نام شناخته می شد استقرار داشتیم. این مکان از سال ۹۴ نیاز به تعمیرات زیادی داشت و برای همین انجمن ها از این خانه به خانه دیگری در خیابان ایرانشهر نقل مکان داده شدند که آنجا تبدیل به «خانه هنرمندان ۲» شد. در حال حاضر انجمن هنرمندان نقاش، انجمن تصویرگرها، انجمن گرافیست ها، انجمن مجسمه سازان، انجمن سفال و سرامیک و انجمن عکاسان هر کدام در این خانه یک واحد مستقل ۷۵ تا ۸۵ متری دارند.

وی در پایان عنوان کرد: البته ما پیش از سال جدید در خدمت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اعلام کردیم که حداقل متراژی که هر انجمن برای فعالیت های خود به آن نیاز دارد تقریبا دو برابر متراژ فعلی است. در این واحدها ما فقط می توانیم به امور مالی انجمن برسیم و جلسات خود را برگزار کنیم و به سختی می توانیم در انجمن یک کلاس برگزار کنیم.

 

معصومه مظفری خانه هنرمندان 2 انجمن هنرمندان نقاش ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین