کد خبر: 38980 A

دو اثر هنری مسروقه به هند برمی‌گردد/ بازجویی از دلال آثار قدیمی

دو اثر  هنری مسروقه به هند برمی‌گردد/ بازجویی از دلال آثار قدیمی

دو اثر هنری باستانی دزدیده شده توسط یکی از بزرگ‌ترین باندهای قاچاق آثار باستانی جهان، با همکاری ایالات متحده و بریتانیا به هند بازگردانده می‌شود.

ایران آرت: با توجه به گزارش منتشر شده توسط سازمان "اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده" (ICE)،  در ماه جولای سال جاری یک مجموعه‌دار آثار هنری و تاریخی اهل لندن با مراجعه به وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا (HSI) اعلام کرد، قصد دارد چند اثر باستانی متعلق به هند را تحویل دهد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی (the hindu) یکی از روزنامه‌های هند، این مجموعه‌دار انگلیسی پیش‌تر این دو اثر باستانی را از یک دلال آثار باستانی ساکن نیویورک به نام "کاپور" خریداری کرده بود. این آثار یک کتیبه سنگ آهکی متعلق به قرن اول پس از میلاد مسیح و یک مجسمه برنزی متعلق به قرن هفدهم را شامل می‌شود.

این دلال آثار باستانی اهل نیویورک در ماه جولای، ‌توسط مقامات ایالات متحده به جرم مشارکت در ۸۶ فقره پرونده مرتبط با قاچاق و فروش آثار باستانی و فرهنگی کشورهای مختلف به عنوان متهم شناخته شد.

مقامات ایالات متحده از "‌کاپور" به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان آثار باستانی جهان یاد می‌کنند. "کاپور" از سال ۲۰۱۱ مورد تعقیب قرار گرفته است. او برای اداره کردن یک باند بزرگ در گالری‌های هنری نیویورک و خرید و فروش آثار باستانی و هنری کشور های مختلف در ۳۰ سال گذشته نیز به عنوان متهم شناخته شده است. ارزش تمام آثار خرید و فروش شده توسط "کاپور" در ۳۰ سال اخیر ۱۴۶ میلیون دلار برآورد شده است.

پیش از رسیدگی به اتهامات "کاپور" در ایالات متحده، این دلال آثار باستانی باید به جرم قاچاق آثار باستانی متعلق به معبد "تامیل نادو" در دادگاهی در هند حاضر شود.

مراسم رسمی بازگرداندن این آثار باستانی همزمان با هفتاد و سومین روز استقلال هند صورت خواهد گرفت.

 

مجسمه هنر هنرمند اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین