کد خبر: 3887 A

اسلایدشو از دوو، قصر انگوری، اتریش، سارا اشرفی/ تونالیته های قرمز کارمین و آبی

اسلایدشو از دوو، قصر انگوری، اتریش، سارا اشرفی/ تونالیته های قرمز کارمین و آبی

سارا اشرفی هنرمند ایرانی نقاشی‌های خود را در گالری "دوو" سوئیس به نمایش گذاشت.

ایران آرت : نمایشگاه نقاشی‌های سارا اشرفی در گالری خصوصی "دوو" در  کشور سوئیس  بیست و چهارم مارچ ٢٠١٧ به تماشا درآمد؛ " ارکیده‌ها لباس‌هایم را از روی بند رخت می‌برند." عنوان این مجموعه است که گزیده ای از آنها چند روز بعدتر، از  ٢٨ مارچ به مدت سه روزدر گالری دولتی قصر انگوری با حمایت اداره توریست استان والی این کشور به نمایش گذاشته شد. 

سالامین دانیل استاد نقاشی در کالج خصوصی سیون و صاحب گالری دوو درباره آثار سارا اشرفی می‌گوید: من به صورت اتفاقی با آثار سارا اشرفی آشنا شدم آثار سمبولیک و دنیای رنگین او همان لحظه روی من تاثیر گذاشت و با کمال افتخار از او تقاضا کردم تا آثارش را در گالری خصوصی دوو نمایش بدهم. سارا تکنیکی را که در کارهایش استفاده می‌کند خیلی خوب بلد است همچنین گالری من دیوارهایش را به هنرمندانی از افق‌های دیگر پیشنهاد می‌کند.

نقاشان معاصر سویسی نیز درباره آثار سارا اشرفی می‌گوید: به خاطر نمایشگاه سارا اشرفی در سوئیس او را کشف کردم، پالت رنگ سارا نقش مهمی در کارهای‌هایش ایفا می‌کند، تونالیته‌های آبی و سبز با همراهی زردها و سفیدهای شکسته قدم برمی‌دارد و رنگ‌های برنده‌ای مثل قرمز کارمین یا نارنجی زنده،  چرا این انتخاب؟! آیا به او الهام می‌شود؟! به من می‌گوید این انتخاب‌ها از پیش تعیین شده نیستند. این یکی از عناصری است که باید در کارهایش توجه کرد هنرمندی که به الهاماتش اطمینان دارد و این نشأت گرفته از تمرین زیاد اوست. من احساس می‌کنم اتمسفر رنسانسی خیلی حاضر در کارهای سارا اشرفی است، عناصری که باید در کارهای او مورد توجه قرار داد فرم خاص فیگور ها، صورت‌ها و چشم‌های بی‌نظیر و دهان‌هایی که غالبا معماگونه می‌خندند و  مشاهده‌گران را مبهوت و کنجکاو برای کشف دنیای عجیب این نقاش می‌کنند. نقاشی که ️با استادی تمام دوست دارد پرسوناژها و دنیای مخفی درون انسان‌ها را به نمایش بگذارد.

سارا اشرفی متولد ١٣٦٠ در تهران و فارغ‌التحصیل گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی است. او که عضو انجمن نقاشان ایران نیز هست کار هنری را با تصویر سازی از ١٣ سالگی با مطبوعات و روزنامه‌های مختلف آغاز کرد، اولین نمایشگاه انفرادی او در ١٨ سالگی در گالری طرح نو برگزار شد و از آن پس به صورت همزمان نقاشی و تصویر سازی می‌کرد.

 

سارا اشرفی گالری دوو اتریش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین