کد خبر: 38162 A

بانک تجارت و سهراب سپهری هایش

بانک تجارت و سهراب سپهری هایش

تابلوی نقاشی سهراب سپهری در حال ترمیم را ببینید:

ایران آرت : مسئول بخش تزئینات معماری و آثار نقاشی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به مرمت 14 تابلوی نقاشی موزه بانک تجارت، گفت: تابلوهای یاد شده آثاری از هنرمندان بزرگ معاصر ایران همچون سهراب سپهری، ایران درودی، مسعود عربشاهی، سیما حیاتی، حسین محجوبی، سیمین لاله زار و نقاشی های کلاسیک پنری ویلیامز است که با توجه به قرارداد  بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و بانک تجارت، مرمت می شوند.

فتح الله نیازی با اشاره به اینکه برخی از آثار دچار آسیب دیدگی و برخی دیگر نیاز به انجام اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی دارند، اظهار داشت: نقاشی های معاصر به دلیل استفاده هنرمنداز مواد مختلف جهت خلق اثر، پس از تولید دچار آسیب های ساختاری ناشی از واکنش اجزای مختلف و متفاوت ساختاری در برابر شرایط و عوامل مختلف می شوند.

نیازی افزود: پروژه یاد شده الگوی مناسبی برای برخورد با دیگر آثار هنری مدرن به شمار می آید که می توان از نتایج آن در حفظ و نگهدار سایر آثار مشابه بهره مند شد.

مسئول بخش تزئینات معماری و آثار نقاشی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی خاطر نشان کرد: برای این پروژه اقدامات حفاظتی لازم در سطوح مختلف رنگ، بستر و بوم، چارچوب و پوشش های حفاظتی سطح نقاشی انجام گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این پروژه همگام با اقدامات حفاظت و مرمت پژوهش های لازم از جمله شناسایی لایه های نقاشی، شناسایی عنصری و کانی شناسی رنگ ها و مواد تشکیل هنده اثر ، بر روی بعضی از آثار شاخص در حال انجام است.

 

سهراب سپهری بانک تجارت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین