کد خبر: 37935 A

نمایش هنرهای الهام گرفته از شرق در موزه بریتانیا

نمایش هنرهای الهام گرفته از شرق در موزه بریتانیا

نمایشگاه آثار الهام گرفته از شرق از دهم اکتبر آغاز به کار می‌کند. و تا بیست و ششم ژانویه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

ایران آرت: موزه "بریتانیا" تاثیرات فرهنگ شرق و جهان اسلام بر هنر غرب در پنج قرن گذشته را در قالب یک نمایشگاه هنری به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این نمایشگاه با عنوان کامل "الهام گرفته از شرق: جهان اسلام چگونه هنر غرب را تحت تاثیر قرار داد"‌ در اکتبر سال جاری و در موزه بریتانیا آغاز به کار خواهد کرد.

این نمایشگاه که به تاثیر فرهنگ شرق بر هنر غرب می‌پردازد، تابلوهای نقاشی و آثار دیگری از جمله سفال،‌ عکس‌،‌ جواهرات،‌ کتیبه‌ها و پوشاک را در کنار آثار هنر معاصر، به نمایش خواهد گذاشت.

هارتویگ فیشر، مدیر موزه بریتانیا بیان کرد: "این نمایشگاه بر اهمیت تعامل فرهنگی وسیع و پایدار جهان اسلام و غرب می‌پردازد. این یک رابطه هنری است که برای پنج قرن تداوم داشته و نتیجه آن ایجاد تنوع فرهنگی خیره‌کننده بوده است."

"الیویا ترکلد"‌ معاون موزه بریتانیا نیزز بیان کرد: "این نمایشگاه فرصت کم‌نظیری برای مشاهده آثار هنری مهم بزرگ‌ترین موزه‌های هنر اسلام جنوب شرقی آسیا در بریتانیا است. این نمایشگاه بینشی جدید از تاثیر هنر شرق بر تاریخ هنر و میراث کنونی آن ارائه می‌دهد."

این نمایشگاه بخش اعظمی از آثار هنری خود را از موزه "هنرهای اسلامی مالزی" واقع در "کوالالمپور"‌ امانت گرفته است. بسیاری از این آثار برای اولین بار است که در محلی خارج از مالزی به نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاه "الهام گرفته از شرق: چگونه جهان اسلام هنر غرب را تحت تاثیر قرارداد" از دهم اکتبر آغاز به کار خواهد کرد و تا بیست و ششم ژانویه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

نقاشی هنرمند موزه بریتانیا اثر هنری آرتیست هنر شرقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین