کد خبر: 37692 A

تولد ۱۱۲ سالگی خانم نقاش با مجسمه‌ای بزرگ در خیابان/ عکس‌‌ها

تولد ۱۱۲ سالگی خانم نقاش با مجسمه‌ای بزرگ در خیابان/ عکس‌‌ها

اهالی پایتخت مکزیک مراسم ویژه ۱۱۲ سالگی فریدا کالو را با نمایشی با استفاده از رنگ‌های روشن و شاد و مجسمه‌ای بزرگ از این نقاش معروف برگزار کردند.

ایران آرت: ده‌ها تن از ساکنان شهر مکزیکو سیتی صد و دوازدهمین سال تولد فریدا کالو هنرمند بزرگ مکزیکی را گرامی داشتند. آثار نقاشی به جای مانده از او بر موضوع زنان متمرکز است، او یکی از معروفترین مدافعان حقوق زنان می‌باشد.

فریدا کالو در شهر کوچکی به‌نام کویوکان، در حومه شهر مکزیکو به‌دنیا آمد. او در سن شش سالگی به بیماری فلج اطفال مبتلا شد و همین موضوع باعث شد تا پای راست او همیشه لاغرتر از پای دیگرش باشد. با این وجود، شخصیت بی‌پروای او موجب شد که در طول زندگی بتواند بر ناتوانایی‌های جسمی خود چیره شود.

در سال ۱۹۲۵ کالو در تصادف سخت اتوبوسی که بر آن سوار بود به شدت مجروح شد. اما اراده قوی او برای زیستن به او اجازه داد که از آسیب‌های جسمی‌اش جان سالم به‌در برد و در نهایت قادر به راه‌رفتن شود. با این وجود، درد پای فریدا هرگز به‌طور کامل او را ترک نکرد.

پس از این تصادف، فریدا توجهش را از حرفه پزشکی به نقاشی معطوف کرد. نقاشی‌های او بازتابی از تجارب و زندگی شخصی او هستند. وی در نقاشی‌هایش تاکید زیادی بر رنج و همچنین زندگی خشن زنان دارد. کالو دوبار ازدواج کرد و در سال ۱۹۵۴ میلادی از دنیا رفت، او یکی از معروفترین هنرمندان مکزیکی است.

تابلو‌های فریدا کالو زمانی که زنده بود به ۳۰۰ دلار هم به فروش نمی‌رسید، اما امروزه قیمت آن‌ها در معروف‌ترین حراجی‌های دنیا میلیون‌ها دلار برآورد می‌شود.

به گزارش تابناک باتو، برگزارکنندگان مراسم تولد ۱۱۲ سالگی فریدا کالو در منطقه کویوکان در جنوب پایتخت مکزیک، نمایش خود را با استفاده از رنگ‌های روشن و شاد و مجسمه‌ای بزرگ از این نقاش معروف برگزار کردند.

1

بسیاری از آن‌ها لباس‌هایی به سبک فریدا کالو به تن داشتند، و شماری از آن‌ها نیز در خیابان‌های منتهی به خانه فریدا کالو معروف به خانه آبی گرد آمدند.

3


5

4

9

2

فریدا کالو نقاش نقاش مکزیکی نقاش زن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین