کد خبر: 37656 A

هویت بنکسی نقاش فاش شد؟/ عکس

هویت بنکسی نقاش فاش شد؟/ عکس

احتمال فاش شدن هویت بنکسی، نقاشی که آثاری با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها و بر روی دیوارها و پل‌ها می‌کشد، افزایش پیدا کرد.

ایران آرت: پیدا شدن یک مصاحبه فراموش شده در آرشیو شبکه تلویزیونی پس از سال‌ها، احتمال افشای هویت "بنکسی" نقاش مرموز خیابانی انگلیس را افزایش داد.

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، این مصاحبه قبل از برگزاری نمایشگاه این هنرمند در لندن در سال ۲۰۰۳ انجام شد که در آن، مردی با یک کلاه بیسبال و با چهره ای پوشیده به نمایش درآمد.

مصاحبه همان سال در تلویزیون "آی تی وی لندن" پخش شد، اما به فراموشی سپرده شد تا اینکه "رابرت مورفی" گزارشگر "آی تی وی نیوز" در شهر بریستول انگلیس در حالی که در مورد بنکسی تحقیق می کرد، به طور اتفاقی به آن برخورد.

در این مصاحبه، تصاویری از بنکسی در حال کار نشان داده می شود. چشمان، ابروها و پیشانی فرد مصاحبه شونده در تصویر قابل مشاهده است.

156462448

وی به گزارشگر می گوید: صورتم را می پوشانم، زیرا نمی توانید واقعاً یک نویسنده گرافیتی باشید و در ملاعام ظاهر شوید.

مورفی این مصاحبه را در آرشیو آی تی وی نیوز پیدا و اذعان کرد که تعیین هویت بنکسی براساس آن، غیرممکن است. اما وی گفت که در این فیلم، هنرمندی نشان داده می شود که ادعای بنکسی بودن دارد و در حال هنرآفرینی در نمایشگاه رسمی بنکسی است.

یکی از جوانب گیج کننده در مورد بنکسی، هویت وی است. طی سال ها، مردم سعی در تعیین هویت وی داشته اند، به طوری که بسیاری او را "رابرت دل ناجا" یا "رابین گونینگهام" نامیده اند.

156462457

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده است. وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره "استیو جابز" رئیس شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید. آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود.

ردی از آثار بنکسی علاوه بر انگلیس در ژاپن نیز برجا مانده است. وی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال آکادمی بین المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به "وبی" را از آن خود کرد.

بنکسی نقاشی خیابانی نقاش
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین