کد خبر: 37631 A

نمایش اولین تصاویر عکاسی شده از کره ماه/ عکس‌ها

نمایش اولین تصاویر عکاسی شده از کره ماه/ عکس‌ها

به مناسبت نزدیک شدن به پنجاهمین سالروز فرود "آپولو ۱۱" بر ماه، تصاویر عکاسی شده و طراحی‌های صورت گرفته از ماه به نمایش گذاشته می‌شوند.

ایران آرت: موزه "متروپولیتن" ‌نیویورک اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان "ماه در عصر عکاسی" کرده که از سوم جولای، تقریبا دو هفته پیش از سالروز گرامیداشت اولین فرود انسان بر روی کره ماه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت دیلی، بازدیدکنندگان علاوه بر مشاهده تصاویری از ماه که در سال‌های اخیر به ثبت رسیده است، فرصت مشاهده اولین تصاویر عکاسی‌شده و طراحی‌شده از ماه،‌ اولین فیلم‌های ساخته شده در ارتباط با ماه و لوازمی که توسط فضانوردان "آپولو ۱۱" مورد استفاده قرار گرفته بود را نیز خواهند داشت.

"میا فاینمن"‌ مدیر این موزه در طول یک کنفرانس خبری بیان کرد:‌ "ماه همیشه موضوع مورد توجه علم و هنر، مطالعه و تصویرپردازی بوده است."

1

"فاینمن"‌ افزود: "بدون وجود عکاسی،‌ امکان فرود به کره ماه نیز وجود نداشت، چراکه پیش از آن لازم بود محیط جغرافیایی این کره مشخص شود. ماه نزدیک‌ترین جرم آسمانی به ماست و از آنجا که تنها جرم آسمانی است که بدون چشم مسلح قابلیت مشاهده آن وجود دارد و به نحوی هم دور و هم نزدیک است،‌ می‌توانیم ماه را به عنوان یک مقوله پارادوکسیکال در نظر بگیریم."‌

تمامی تصاویر اولیه ثبت شده در اوایل قرن بیستم در مجموعه نمایشی موزه "متروپولیتن"‌ حضور خواهند داشت. این نمایشگاه تا بیست و دوم سپتامبر به کار خود ادامه خواهد داد.

2

3

4

عکاسی طراحی موزه متروپولیتن نیویورک کره ماه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین