کد خبر: 3712 A

این رنگ ها از خزر به زاینده رود جاری می شوند

این رنگ ها از خزر به زاینده رود جاری می شوند

نمایشگاه «آبرنگ‌های ایرانی» با آثاری از شش هنرمند اصفهانی و مازندرانی در نگارخانه صفوی اصفهان گشایش می یابد.

ایران آرت: نمایشگاه هنرمندان اصفهانی و مازندرانی به میزبانی نگارخانه صفوی اصفهان از ۱۸ فروردین گشایش می یابد.

ابراهیم گنجیان، جلال الدین مشمولی از مازندران و رضا بدرالسما، آمنه بدرالسما، مینا فتاحی و نصیر اسماعیلی از اصفهان، هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه "آبرنگ های ایرانی" به نمایش گذاشته خواهد شد.

 این نمایشگاه همانگونه که از عنوانش بر می آید به نمایش ۴۵ اثر با تکنیک آبرنگ اختصاص دارد؛ که در زمینه های موضوعی مناظر، طبیعت بی جان، معماری و همچنین در حوزه مردم شناسی به ارائه اثر با تفاوت هایی در شیوه بیان پرداخته است.

آبرنگ های ایرانی

آبرنگ های ایرانی

امیر رجایی گردآورنده این آثار و گالری گردان، از این نمایشگاه به عنوان فصل اول پروژه «آبرنگ‌های ایرانی» یاد کرد و به ایران آرت می گوید:  خوزه پارامون در جایی می‌نویسد؛ آبرنگ، آغاز و پایان نقاشی است. به این معنی که ساده‌ترین تکنیک برای شروع نقاشی و در عین حال منتهای مهارت تکنیکی یک نقاش نیز به شمار می رود. مجموعه نمایشگاه‌های «آبرنگ‌های ایرانی» به نمایش آثار آبرنگ نقاشان ایران می‌پردازد. نمایش تنوع بیان، تکنیک و موضوع در آثار هنرمندان نقاش و بررسی تغییر سبک‌ها و شیوه‌های نوین در آبرنگ های معاصر ایران برخی از اهداف این پروژه نمایشگاهی است.

آبرنگ های ایرانی

آبرنگ های ایرانی

رجایی افزود: اولین فصل از آثار آبرنگهای ایرانی با همراهی و کمک " الناز رجبیان " در اصفهان محقق شد؛ زیرا این استان یکی از مهم‌ترین مراکز نقاشی آبرنگ ایران بوده و هنرمندان بزرگی را در این زمینه معرفی کرده است. همچنین در فصل بعدی این پروژه در کنار هنرمندان مازندرانی خواهیم بود و قطعا در آینده تلاش خواهد شد تا با تمرکز بر کوشش هنرمندان شهرستانی در این زمینه به خصوص، آثار این اساتید کم ادعا را به نمایش گذاشته و معرفی کنیم.

نمایشگاه آبرنگ های ایرانی از روز جمعه ۱۸ فروردین و از ساعت ۱۷ در نگارخانه صفوی واقع در خانه صفوی اصفهان افتتاح می شود. این نمایشگاه تا ۳۰ فروردین، از ساعت ۱۳-۱۰ و ۲۱-۱۷ برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

آبرنگ های ایرانی

 

 

نمایشگاه آبرنگ های ایرانی در اصفهان نگارخانه صفوی امیر رجایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین